REKLAMAKORAL - Baner Główny - Rożek Duo (19-24.05.2019)

(fot. wiadomoscihandlowe.pl)

Publikujemy zestawienie rzadziej cytowanych liczb i faktów, które pogłębiają obraz firmy Jeronimo Martins, zarządzającej największą w Polsce siecią detaliczną dyskontów Biedronka, a także szybko rosnącą siecią drogerii Hebe.

REKLAMAKongres Rynku FMCG - Belka w artykułach (kwiecień - maj 2019)

Zatrudnienie

Jeronim Martins Polska zatrudniało na koniec 2018 r. łącznie 70.492 osoby, w tym 58.347 kobiet i 12.145 mężczyzn. W skali Grupy 61 proc. pracowników zatrudnionych jest na stałe, na podstawie umowy o pracę. 89 proc. pracowników zatrudnionych jest w pełnym wymiarze godzin pracy.

Zatrudnienie w całej grupie wzrosło w 2018 r. o 4.357 osób, co stanowi wzrost o 4,2 proc.

W 2018 r. sieć Biedronka zorganizowała 2,46 mln „osobogodzin” szkoleń dla pracowników (łączna liczba godzin szkoleń, pomnożona przez liczbę uczestników poszczególnych zajęć). Średnio wypada ok. 35 godzin szkoleń na osobę w ciągu roku. Łącznie firma przeprowadziła ponad 23 tys. sesji szkoleniowych.

Marki własne

W 2018 r. Biedronka wprowadziła do regularnego asortymentu 109 nowych produktów marki własnej. W przypadku 72 produktów zmieniono i uatrakcyjniono opakowania. Ponadto, sieć wprowadziła nowe produkty marki własnej na potrzeby kampanii in&out. Dodano także po kilka nowych produktów do linii Exclusive Brands – Be Beauty i Go Bio.

Linia Be Beauty liczyła na koniec roku 69 produktów do higieny osobistej i pielęgnacji urody. Linia Go Bio liczyła 78 produktów organicznych. Obie linie zawierają zarówno produkty z regularnej oferty, jak i asortyment wykorzystywany w kampaniach in&out.

Programy lojalnościowe

Karty lojalnościowe Moja Biedronka posiada obecnie ponad 7 mln aktywnych użytkowników. Co ciekawe, wielokrotnie mniejsza od Biedronki sieć drogerii Hebe pozyskała już ponad 3 mln uczestników własnego programu lojalnościowego, co stanowi wzrost o 22 proc. w stosunku do poprzedniego roku. Aż 95 proc. z nich to kobiety. W ubiegłym roku ponad 63 proc. wszystkich paragonów firmy były to zakupy dokonane przez posiadaczy kart lojalnościowych.

Drogerie Hebe budują lojalność konsumentów także z wykorzystaniem mediów cyfrowych. Na koniec roku sieć miała ponad 483 tys. fanów na Facebooku i ponad 67 tys. na Instagramie. Stronę www Hebe odwiedzało średnio 540 tys. osób miesięcznie. Firma założyła też własny kanał na YouTube.

Czyszczenie etykiet

W ramach własnej Polityki Żywieniowej sieć Biedronka „czyści” etykiety, zmniejszając zawartość soli, cukru i tłuszczów w produktach spożywczych. Łącznie udało się wyeliminować z oferty handlowej 575 ton tłuszczu oraz 77 ton tłuszczów nasyconych, 87 ton cukru i 5 ton soli.

Zawartość tłuszczu obniżono w 19 produktach, przede wszystkim serach dojrzewających Fasti, gdzie zredukowano ten składnik o 44 proc., co odpowiada 92 tonom. Dodatkowo, z 17 produktów wyeliminowano łącznie 77 ton tłuszczów nasyconych.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 10

  • 5
    BARDZO PRZYDATNY
  • 2
    PRZYDATNY
  • 1
    OBOJĘTNY
  • 2
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony