REKLAMAHELIO - Baner Główny - Natura (18-24.03.2019)
 źródło: Archiwum Wiadomości Handlowych

źródło: Archiwum Wiadomości Handlowych

Zarząd Jerónimo Martins spodziewa się dalszego wzrostu płac, a także znacznego wzrostu cen energii elektrycznej. Biedronki są przygotowane na dodatkową presję kosztową. Sieć chce nadal uzyskiwać podobne tempo wzrostu sprzedaży, przy utrzymaniu dotychczasowych poziomów marży brutto.

REKLAMAPURELLA - Batony BeRAW - Belka w artykułach (marzec 2019)

Ana Luísa Virgínia, szefowa biura zarządu Jerónimo Martins, nie oczekuje w najbliższej przyszłości znaczącego zmniejszenia się presji kosztowej – przeciwnie, jej zdaniem będzie ona rosła.

– Uwzględniamy to w naszych planach długoterminowych. Staramy się ją łagodzić, poszukując oszczędności w logistyce, a także zwiększając wydajność. Pewne złagodzenie wiąże się także z inflacją cen żywności. Dotychczas udawało nam się niwelować wzrost kosztów płac w taki sposób, że osiągaliśmy znaczące wzrosty sprzedaży przy zachowaniu „płaskiej” marży. Chcemy ten trend utrzymywać w przyszłości i nie mamy obecnie podstaw, by wątpić, czy jest to do osiągnięcia. Nasz model dyskontowy jest z definicji bardzo efektywny, ale wciąż udaje nam się znajdować sposoby na dalszą poprawę wydajności – wyjaśnia menedżerka.

W kolejnych latach sieć przewiduje podwyżki płac, a także rozszerzanie pakietów bonusów. Także nieunikniony wzrost kosztów energii jest uwzględniany w planach firmy. Inflacji kosztowej będzie towarzyszyć rozszerzanie zakazu handlu w niedziele, w związku z czym kluczowe staje się staranne i uważne zarządzanie kilkoma zmiennymi.

– Jedną z najważniejszych jest marża brutto. W jej przypadku z jednej strony musimy uwzględniać wzrost kosztów, ale z drugiej nie możemy zapominać o utrzymaniu konkurencyjności oferty. Wymaga to takiego zarządzania stałymi promocjami i kampaniami in-out, aby miały one pozytywny wpływ na miks marży i wzrost marży brutto, ale jednocześnie nie zmniejszały naszej konkurencyjności.

– Druga ważna zmienna, na którą musimy stale zwracać uwagę, to rentowność, a trzecia, to nasz stały priorytet, czyli sprzedaż. Musimy utrzymywać stałą równowagę pomiędzy tymi trzema komponentami – przekonuje Ana Luísa Virgínia.

W czwartym kwartale tego roku i w pierwszym kwartale przyszłego roku sieć liczy się z pewnym przyspieszeniem inflacji cen żywności, w związku ze wzrostem kosztów, takich jak paliwo czy energia elektryczna.

– Jak jednak wiadomo, w handlu bardzo ważne jest utrzymanie przewagi konkurencyjnej, dlatego sieci powoli i ostrożnie reagują na wzrost kosztów, starają się nie wyprzedzać innych graczy w procesie regulowania cen. Przy wyższej inflacji oczywiście nieco łatwiej o wzrosty sprzedaży – nie stawiamy na to, ale bierzemy pod uwagę taką możliwość – przyznaje szefowa biura zarządu Jerónimo Martins.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 1

  • 0
    BARDZO PRZYDATNY
  • 1
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony