REKLAMAPRIM (KABANOS) - GRILL - Baner Główny (29.04-31.07.2020)
Biedronka, Łódź, ul. Krokusowa

Biedronka, Łódź, ul. Krokusowa (fot. Konrad Kaszuba)

Preferowanie lokalnych dostawców przyczynia się do zmniejszenia emisji CO2 w transporcie. Taka polityka sprzyja też rozwojowi lokalnej gospodarki. Dlatego w przypadku porównywalnych warunków zakupowych wybieramy lokalnych dostawców – deklaruje Jeronimo Martins w raporcie rocznym.

REKLAMAWH Market NETTO_belka w artykulach_lipiec-sierpień 2020

Zgodnie z zapewnieniami zarządu JM, spółka sprowadza produkty zagraniczne wyłącznie w kilku ściśle określonych sytuacjach:

  • gdy występuje niedobór produktów, w związku z sezonowością produkcji – taka sytuacja często ma miejsce w przypadku warzyw i owoców
  • gdy dany produkt nie jest wytwarzany lokalnie lub nie jest dostępny w ilościach gwarantujących odpowiednie zaopatrzenie sklepów
  • gdy stosunek ceny do jakości produktów pochodzenia lokalnego nie odpowiada przyjętym standardom

W 2019 r. ok. 90 proc. produktów w ofercie sieci zarządzanych przez Jeronimo Martins pochodziło od dostawców lokalnych – to więcej od przyjętego przez grupę minimum, wynoszącego 80 proc. W przypadku sieci Biedronka odsetek produktów lokalnych wyniósł 93 proc.

Sieć używa własnego systemu oznaczania produktów lokalnych. W przypadku towarów nietrwałych, takich jak owoce i warzywa, stosowane są oznaczenia kolorystyczne, odpowiadające barwom flagi danego kraju. Produkty marki własnej w sieci Biedronka oznaczane są jako „Polski Produkt”.

W dziale owocowo-warzywnym sieć wprowadziła do oferty nowe odmiany produktów – Śliwka Węgierka, brzoskwinie Inka i Harnaś oraz jabłka Lubelskie i Łąckie. Produkty te dostępne były w ponad 1100 sklepach. W 2019 r. sprzedano blisko 740 ton tych odmian, co oznacza ośmiokrotny wzrost w stosunku do 2018 r.

W dziale mięsnym kontynuowana była współpraca z polskim producentem wołowiny i cielęciny. Biedronka wraz z tym dostawcą kontroluje cały cykl produkcyjny „z pola na stół”. Sprzedaż tych produktów prowadzona jest obecnie w ok. 500 sklepach, w cyklach dwutygodniowych. W 2019 r. sprzedano ich ok. 60 ton, co oznacza wzrost o 40 proc. rok do roku.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 0

  • 0
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
REKLAMA
do góry strony