REKLAMAKongres SŁODYCZE I PRZEKĄSKI 2017 - duży banner
Hipermarket sieci Auchan w Warszawie

Hipermarket sieci Auchan w Warszawie (materiały własne)

Niemal połowa klientów hipermarketów i dyskontów przed wyjściem po zakupy przygotowuje listę, a co trzeci zapoznaje się z aktualnymi promocjami w gazetkach. Biedronka, Lidl i Auchan są sieciami najczęściej wskazywanymi jako tanie miejsce zakupów, natomiast Piotr i Paweł uznawany jest za najdroższy, ale też za najbardziej luksusowy supermarket. Najwięcej jednorazowo konsumenci wydają w hipermarketach, najmniej zaś w supermarketach – wynika z badania ARC Rynek i Opinia.

REKLAMAEC Alkohole - belka w artykułach - DRINCO II

Czynnością, którą Polacy najczęściej wykonują przed wyjściem do hipermarketu, supermarketu lub dyskontu jest przygotowanie listy zakupów, przygotowanie której poprzedza sprawdzenie, jakie zasoby mamy w domu. Stosunkowo niewielki odsetek osób przed wyjściem na zakupy porównuje ceny w różnych sklepach.

Źródło: Badanie ARC Rynek i Opinia, 02.2017

Źródła informacji o cenach produktów i promocjach to najczęściej:

· informacja zdobyta w sklepie – sprawdzenie ceny przy półce (przede wszystkim produkty spożywcze), na czytniku cen

· informacje o promocjach na terenie sklepu

· gazetki sieci zarówno w formie elektronicznej lub papierowej

· informacje od znajomych – najczęściej dotyczą promocji kosmetyków, ubrań, alkoholu, produktów dla dzieci

· porównywarki cenowe w Internecie – tylko w przypadku droższych i bardziej skomplikowanych zakupów np. AGD

· reklama telewizyjna

Najwięcej jednorazowo konsumenci wydają w hipermarketach, najmniej zaś w supermarketach. Kwoty wydawane w hipermarketach są ponad dwukrotnie wyższe niż w supermarketach.

Źródło: Badanie ARC Rynek i Opinia, 02.2017

Biedronka i Lidl są nie tylko sieciami kojarzonymi z tanimi zakupami, lecz również wskazywane są jako sieci z najczęstszymi i najatrakcyjniejszymi promocjami. Respondenci wskazują również, że częste i atrakcyjne promocje są w sieciach Auchan, Tesco i Kaufland.

Czynniki o największym znaczeniu w porównywaniu cen to jakość produktu, jego skład w kontekście ceny oraz unikatowość – badani deklarują, że są gotowi zapłacić wyższą kwotę za produkty wyjątkowe, jednak starają się ich szukać w najkorzystniejszych cenach, np. w Piotrze i Pawle.

Najbardziej znaną siecią handlową jest Biedronka. TOP 5 najbardziej znanych sieci zamyka Carrefour.

Źródło: Badanie ARC Rynek i Opinia, 02.2017

W ciągu ostatniego roku najczęściej odwiedzanymi sieciami były dyskonty: Biedronka i Lidl.  Do Biedronki klienci chodzą też z największą częstotliwością – ponad połowa osób odwiedzających Biedronkę korzysta ze sklepu przynajmniej raz w tygodniu, a 30% nawet 2-3 razy w tygodniu. Z kolei hipermarkety odwiedzane są zazwyczaj co 2-3 tygodnie lub raz w miesiącu.

- Nasze badanie obrazuje zachowania konsumentów przed wyjściem na zakupy i podczas zakupów spożywczych. Wyraźnie widać, że konsumenci dobrze orientują się w poszczególnych markach sieci handlowych i znają ich specjalizacje – wiedzą, gdzie należy się wybrać, kiedy zależy im na czymś niestandardowym, a gdzie, żeby uzyskać produkty dobrej jakości w niewygórowanej cenie – komentuje dr Adam Czarnecki z ARC Rynek i Opinia.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 10

  • 3
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 1
    OBOJĘTNY
  • 6
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (2)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
  • ~konrad 2 22 dni temuocena: 33% 

    Carrefour tani wcale nie jest

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~ostrożny konsument 1 23 dni temuocena: 25% 

    Marketing robi swoje. Z moich prywatnych doswiadczen wynika, ze nie zawsze w sieciach ktore sie wciaz reklamuja, jest rzeczywiscie tanio...

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
do góry strony
"