REKLAMAKORAL - Bracia Koral - Rożek - Baner Główny (od 29.05.2020 )
Korzyki na zakupy w sklepie Biedronka

Korzyki na zakupy w sklepie Biedronka (Biedronka / Jeronimo Martins Polska)

Według corocznego raport Mojej Gazetki na temat preferencji zakupowych Polaków za 2019 r. nasi rodacy deklarują, że najczęściej odwiedzają takie sklepy spożywcze jak Biedronka, Lidl i Kaufland. A które sklepy cieszą się największą popularnością wśród badanych w takich kategoriach jak: dom i ogród, drogerie, meble, moda i tekstylia oraz elektronika?

REKLAMANutrend - MAGNESLIFE LIQUID - belka w artykułach (03-08.06.2020)

Walkę o pierwsze miejsce w kategorii sklepów spożywczych zwyciężyła Biedronka — zakupy w portugalskiej sieci robi aż 95,4 proc. ankietowanych. Zaraz za nią plasuje się Lidl, z którego oferty korzysta 82,7 proc. badanych. Ostatnie miejsce zajmuje Kaufland, w którym zaopatruje się 50,3 proc. Dalej w zestawieniu znajdziemy m.in. Auchan, Carrefour, Żabkę i Netto.

W tym miejscu warto wspomnieć, że mimo przewagi Biedronki w odsetku klientów, to właśnie Lidl może pochwalić się szybciej rosnącym zainteresowaniem użytkowników. W przypadku Biedronki w ciągu roku zainteresowanie gazetkami w naszej aplikacji wzrosło jedynie o 8 proc., kiedy w przypadku Lidla — o 20 proc. Jeszcze większy skok odnotowały Aldi (aż o 182 proc. większe zainteresowanie gazetkami) oraz Lewiatan (o 40 proc. większe zainteresowanie).

W kategorii Dom i ogród rywalizacja była bardzo wyrównana. Badani niemal równie często robią zakupy w Castoramie (56,2 proc.), Leroy Merlin (52,6 proc.) oraz Jysk (51,8 proc.). Na dalszych pozycjach plasują się m.in. Obi, Bricomarché, Mrówka i Jula. Mimo że Polacy wciąż najchętniej wybierają Castoramę, zainteresowanie jej ofertą spadło w zeszłym roku o 22 proc. Wzrosło za to zainteresowanie gazetkami Obi — o 12 proc.

W badaniu zapytano także o ulubione sieci drogerii. Zdecydowanie największą popularnością cieszy się Rossmann — robi w nim zakupy aż 94,1 proc. ankietowanych. Na drugim miejscu znalazła się sieć Hebe z wynikiem 43,3 proc., a na trzecim Natura, w której kosmetyczne zakupy robi 30,4 proc. badanych. Na kolejnych pozycjach znalazły się m.in. Avon, Super-Pharm oraz Oriflame.

Dla niektórych będzie niespodzianką, że osiągający tak wysokie wyniki Rossmann mierzy się jednocześnie ze spadkiem zainteresowania gazetkami — i to aż o 22 proc. Czy ma na to wpływ ich własna aplikacja? To możliwe, jednak nie możemy udzielić jednoznacznej odpowiedzi. Zauważalny jest też wzrost zainteresowania gazetkami Hebe — o 19 proc. w porównaniu z poprzednim rokiem.

Badani mają wyraźne upodobania również w kategorii Meble. 64,2 proc. kupuje je w sklepach IKEA, 44,5 proc. w Black Red White, a 39,9 proc. w sieci Agata. Agata z 3. miejsca może jednak dostać się wyżej, bo zainteresowanie jej ofertą urosło aż o 42 proc. Poza podium znalazły się takie marki, jak Bodzio i Abra.

W kategorii moda i tekstylia bezdyskusyjnie zwyciężyło Pepco — zakupy w sklepach tej sieci deklaruje 90,6 proc. respondentów. 48,4 proc. robi zakupy tekstylne w KIK, a 27,9 proc. w Textil Market. Na kolejnych miejscach można zobaczyć m.in Bonprix i Takko.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 0

  • 0
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony