REKLAMAMLEKOVITA - DarPro 2020 - Baner Główny (kwiecień 2020)

HANDEL I DYSTRYBUCJA

Tylko u nas

 

24 stycznia 2020, 15:42

(fot.wiadomoscihandlowe.pl)

Polacy są przywiązani do marek i chętnie kupują w znanych sieciach sklepów. Agencja Inquiry sprawdziła, które marki są szczególnie lubiane przez polskich konsumentów w oparciu o dane z badania YouGov BrandIndex.

REKLAMA

Serwis wiadomościhandlowe.pl jako pierwszy publikuje Top 10 marek sieci sklepów w Polsce wg YouGov BrandIndex za 2019 (N=6996, próba ogólnopolska). Na podium znajdują się Rossmann, Lidl oraz Empik, choć IKEA i Biedronka nie są daleko w tyle.

O znanych markach dużo się też mówi. W badaniu YouGov BrandIndex użyto więc wskaźnika Word-of-Mouth opartego o pytanie „O których markach rozmawiałaś/eś z przyjaciółmi lub rodziną w ciągu ostatnich dwóch tygodni (osobiście, online lub w mediach społecznościowych)?”  Word-of-Mouth to często dodatkowa reklama – najlepsza, jaką można wykreować.

Top 10 marek w Polsce wg Word-of-Mouth:

Jak widać, najchętniej rozmawiamy o sklepach Biedronka, Lidl i Rossmann (tam najczęściej robimy zakupy), na wysokim miejscu jest  też CCC. Piąte miejsce należy natomiast do PEPCO, mimo że ta marka nie znalazła się w pierwszej dziesiątce rankingu BrandIndex.

Agnieszka Górnicka, prezes zarządu Inquiry sp. z o.o. komentuje:

Na silną markę trzeba pracować latami.  Najlepsze marki detaliczne angażują klientów, oferując im nie tylko produkty, ale także atrakcyjne ceny,  dobre doświadczenia zakupowe, ciekawą komunikację i możliwość zapoznania się z nowinkami na rynku. Silne marki to takie, które dobrze rozumieją swoich klientów, a nawet wyprzedzają ich oczekiwania.

O badaniu YouGov BrandIndex

YouGov BrandIndex to jedyne w Polsce badanie kondycji marek realizowane w czasie rzeczywistym. Kluczowe wskaźniki obejmują komunikację, wizerunek i zakupy. W 2019 r. monitorowano w Polsce 116 marek .

O Inquiry

Inquiry jest polską agencją badań marketingowych, specjalizującą się w badaniach dla sieci detalicznych, gastronomii i centrów handlowych. Od 2019 r. współpracuje z międzynarodową firmą YouGov, będąc jej wyłącznym przedstawicielem w Polsce.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 9

  • 7
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 1
    OBOJĘTNY
  • 1
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (3)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
  • ~gosc 3 2 miesiące temu

    (komentarz niezgodny z regulaminem forum)

    Edytowany: 2 miesiące temu

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~Jeremy 2 2 miesiące temuocena: 67% 

    Pomyłka to pis

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~D. 1 2 miesiące temuocena: 0% 

    Lidl to chyba pomylka. Empik tez

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
REKLAMA
do góry strony