REKLAMAKORAL - Baner Główny - Rożek Duo (19-24.05.2019)

Pedro Soares Dos Santos, prezes i dyrektor generalny Grupy Jeronimo Martins zapowiedział, że kierowana przez niego firma będzie nadal bardzo mocno inwestować na polskim rynku. Władze portugalskiego koncernu nadal widzą duży potencjał do wzrostu i dalszego rozwoju na naszym rynku. A plany grupy na 2019 r. są ambitne, dotyczą nie tylko przyspieszenia rozwoju sieci sklepów, ale także rozpoczęcia sprzedaży w kanale online. Firma będzie także szukać okazji do rozwoju poza Polską, w regionie Europy Centralnej i Wschodniej.

REKLAMAKongres Rynku FMCG - Belka w artykułach (kwiecień - maj 2019)
Pedro Soares Dos Santos, prezes zarządu i CEO Grupy Jeronimo Martins

Pedro Soares Dos Santos, prezes zarządu i CEO Grupy Jeronimo Martins (Jeronimo Martins Polska / Biedronka)

- Będziemy kontynuować inwestycje w Polsce, zamierzamy przeznaczyć w tym roku na rozwój w Polsce 350-400 mln euro, w sumie na inwestycje w ramach całej naszej grupy wydamy ok. 750 mln euro. Będziemy otwierać 100-150 sklepów Biedronka rocznie. Oczywiście będzie to zależało od tego w jakiej kondycji będzie rynek oraz czego klienci będą w danych lokalizacjach potrzebować – mówi Pedro Soares Dos Santos.

Małe Biedronki i duże możliwości… rozwoju

W 2019 r. Biedronka planuje uruchomienie trzytysięcznego sklepu w Polsce, obecnie ma ich 2900. – To będzie kamień milowy w rozwoju Grupy Jeronimo Martins – podkreśla szef portugalskiej firmy. W osiągnięciu celu 3000 sklepów jeszcze w tym roku pomoże Biedronce wejście w nowy, mniejszy format sklepów, który otworzy przed Jeronimo Martins rynek małych miasteczek oraz wielkich miast, już silnie nasyconych sklepami.

- Otwieranie sklepów o powierzchni ok. 400 mkw. pozwoli nam zagospodarować rynek mniejszych miejscowości, których jest jeszcze jest wiele a sklepów Biedronka tam nie ma, a klienci na nie czekają. Chcemy być jak najbliżej naszych klientów, bo wiemy, że obecnie w Polsce dwa czynniki najważniejsze dla konsumentów to cena i bliskość. Mamy ogromne pole do zagospodarowania w mniejszych ośrodkach - podkreśla Pedro Soares Dos Santos.

I dodaje: - Mniejszy format sklepów pomoże nam się szybciej rozwijać. Na razie w planach jest uruchomienie 50 tego typu placówek dlatego nie jest to projekt, który z dnia na dzień zupełnie zmieni nasz model biznesowy.

Jeronimo Martins będzie szukało także okazji do akwizycji. Władze firmy chce "wykorzystać pojawiające się okazje do rozwoju nieorganicznego. Pedro Soares dos Santos nie doprecyzował, w jakim kraju chciałby przejmować konkurentów. To oznacza, że Jeronimo Martins może szukać akwizycji w Portugalii, Polsce, Kolumbii, albo nawet w krajach, w których firma jeszcze nie jest obecna, np. Rumunii.

Hebe wchodzi w sprzedaż on-line, Biedronka być może

Spółka Jeronimo Martins coraz śmielej poczyna sobie w obszarze biznesu internetowego. W Portugalii po pierwszej nieudanej próbie kilka lat temu, firma uruchomiła projekty sprzedaży przez internet żywności, a także opcję zamówień produktów kulinarnych. W Polsce już za kilka, a najwyżej kilkanaście tygodni, portugalski operator uruchomi sprzedaż on-line produktów kosmetycznych.

- W przypadku drogerii Hebe sklep internetowy powinien ruszyć między majem a czerwcem br. Nie podjęliśmy jednak jeszcze ostatecznej decyzji, kiedy to się stanie – mówi szef Jeronimo Martins.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 8

  • 4
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 1
    OBOJĘTNY
  • 3
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony