REKLAMAMarket Roku 2018  - baner główny
Jeronimo Martins rozwija Biedronkę również w oparciu o franczyzę

Jeronimo Martins rozwija Biedronkę również w oparciu o franczyzę (fot. wiadomoscihandlowe.pl)

Już ponad 60 Biedronek w Polsce działa w modelu franczyzowym - dowiedział się portal wiadomoscihandlowe.pl. To głównie sklepy na wsi i w mniejszych miejscowościach, zamieszkanych przez poniżej 15 tys. mieszkańców, czyli na terenach, gdzie Jeronimo Martins co do zasady nie otwiera własnych dyskontów.

REKLAMAEC Alkohole - belka w artykułach - DRINCO II

Ponad 60 franczyzowych Biedronek to nadal kropla w morzu, gdy spojrzymy na rozmiar sieci należącej do Jeronimo Martins (niemal 2800 sklepów). Zarazem jednak jest to już połowa tego, ile sklepów ma czwarty pod względem wielkości dyskonter spożywczy w Polsce, Aldi (121 splacówek).

W odróżnieniu od konkurencyjnych sieci franczyzowych, takich jak Carrefour Express, Delikatesy Centrum czy PSH Lewiatan, franczyza Biedronka rozwijana jest "po cichu". Na stronie internetowej dyskontowej sieci próżno szukać jakiejkolwiek oferty franczyzowej czy wiadomości na ten temat. Z naszych informacji wynika, że jest to konsekwencją tego, że sieć od wielu lat nie wypracowała jednego, uniwersalnego modelu współpracy, a także faktu, iż franczyza jest dla Biedronki działalnością poboczną, a nie priorytetem.

- Projekt związany z rozwojem placówek partnerskich w sieci Biedronka jest prowadzony od kilku lat. Model funkcjonuje głównie w mniejszych miejscowościach o liczbie mieszkańców do kilku tysięcy. Należy zaznaczyć jednak, iż jest on realizowany jako uzupełnienie głównej działalności sieci, opartej na sklepach własnych - poinformowało portal wiadomoscihandlowe.pl biuro prasowe Jeronimo Martins Polska.

Testy modelu franczyzowego Biedronka rozpoczęła na początku 2013 r. Przez pierwsze dwa lata udało się otworzyć ok. 45 tego rodzaju sklepów, jednak później ekspansja zahamowała. Jak dowiedzieliśmy się w biurze prasowym JMP, w całym 2016 r. uruchomiono tylko cztery placówki franczyzowe Biedronki i tyle samo otwarć udało się dokonać od stycznia do września 2017 r.

- Nasza oferta franczyzowa skierowana jest głównie do małych przedsiębiorców, mających już doświadczenie w prowadzeniu sklepów spożywczych. Potencjalni partnerzy kierują swoje zgłoszenia do zespołu ekspansji albo za pośrednictwem Biura Obsługi Klienta. Jednocześnie nasi pracownicy odpowiedzialni za rozwój sieci docierają z ofertą współpracy bezpośrednio do wybranych podmiotów - informuje biuro prasowe Jeronimo Martins.

Jak to w praktyce wygląda? Jeden z franczyzobiorców Biedronki zdradził nam anonimowo, że kilka lat temu otrzymał od sieci dość jednoznaczną propozycję. Prowadził wtedy sklep pod innym szyldem, a od przedstawicieli JMP usłyszał, że albo jego placówka zamieni się w Biedronkę, albo nowa Biedronka wyrośnie zaraz obok. Oczywiście dogadał się z Jeronimo Martins.

Portugalska firma podkreśla, że jej franczyzobiorcy w Polsce mają możliwość prowadzenia w ramach własnej działalności gospodarczej sklepu pod szyldem Biedronka "w takich samych standardach operacyjnych, logistycznych i marketingowych", jakie prezentują własne sklepy JMP. Co to dokładnie oznacza?

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 9

  • 9
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony
"