REKLAMAEuroShop_banner główny_styczeń/luty 2020
Piotr Bogusz, analityk Domu Maklerskiego mBank.

Piotr Bogusz, analityk Domu Maklerskiego mBank. (materiały prasowe)

Biedronce bardzo dobrze udają się w ostatnich latach akcje promocyjne związane z kampaniami Gang Świeżaków, a teraz Gang Słodziaków. Ten koncept świetnie zadziałał i przyciągnął do sklepów potężną liczbę klientów. Dobrze funkcjonuje także karta lojalnościowa Moja Biedronka - wskazuje w rozmowie z portalem wiadomoscihandlowe.pl Piotr Bogusz, analityk Domu Maklerskiego mBank.

REKLAMANutrend - Belka w artykułach - Baner nr 1 (28.01 - 09.02.2020)

Jak ocenia Pan wstępne wyniki JM za 2019 r.?

Spółka opublikowała dobre wstępne dane sprzedażowe za 2019 rok, które były zgodne z naszymi szacunkami. Sprzedaż porównywalna uległa poprawie we wszystkich biznesach Jeronimo Martins, odnotowując najwyższe wzrosty w sieciach Ara, Hebe oraz Biedronka.

Rok 2019 był dla Biedronki bardzo udany.

Uważam, że tak. Zgodnie z opublikowanymi wstępnymi szacunkami sprzedaży spółka poprawiła sprzedaż porównywalną o  5,8 proc. w 2019 roku, co w kontekście zaostrzenia zakazu handlu w niedzielę  (o 13 mniej dni handlowych) jest dobrym wynikiem.

Dodatkowo podobnie jak w poprzednich latach, w 2019 roku Biedronka musiała się mierzyć z wysoką dynamiką kosztów pracy, czego negatywny wpływ na rentowność biznesu powinien zostać skompensowany wzrostem efektywności sprzedaży.

W naszych szacunkach zakładamy wzrost zysku netto o 10 proc. rok do roku do 443 mln PLN (bez uwzględnienia MSSF 16).

Jednym z największych wyzwań z jakim mierzą się detaliści jest zwiększenie sprzedaży z metra kwadratowego. Czy widzi pan możliwość dalszego wzrostu sprzedaży porównywalnej w sklepach Biedronki, także w tym roku?

Tak, jak najbardziej widzę możliwość dalszego wzrostu like for like w przypadku Biedronki. W 2020 roku, podobnie jak w 2019 roku, sprzedaż porównywalna powinna być wspierana przez inflację cen żywności.

To, co Biedronce bardzo dobrze udaje się w ostatnich latach, to są akcje promocyjne związane z kampaniami Gang Świeżaków, a teraz Gang Słodziaków. Ten koncept świetnie zadziałał i przyciągnął do sklepów potężną liczbę klientów. Dobrze funkcjonuje także karta lojalnościowa Moja Biedronka.

Do tego dochodzi poszerzenie asortymentu na sali sprzedaży, a także świetna strategia rotowania ofertą (akcji in-outowych) w ramach poszczególnych kategorii. Biedronka dobrze sobie radzi z jej dostosowaniem do potrzeb klientów, pokazuje to m.in. rozwój oferty produktów ekologicznych oraz poszerzenie kategorii produktów świeżych.

Jakie największe wyzwania stoją przed Biedronką w 2020 roku?

Wyzwaniami dla całej branży spożywczej w 2020 są koszty pracy oraz potencjalne wprowadzenie podatku handlowego. Koszty pracy będą rosły w jeszcze szybszym tempie niż w poprzednich latach. Receptą na rekompensowanie negatywnego wpływu kosztów będzie poprawa sprzedaży porównywalnej, lub też poprawa marży brutto na sprzedaży.

Wyzwaniem dla sieci Biedronka, będzie to, żeby utrzymać marżę EBITDA. Jeśli chodzi o sprzedaż like for like, to będzie ona pewnie na niższym poziomie niż w 2019 roku. Kluczowe będą więc poprawa marży brutto na sprzedaży rok do roku oraz kontrola kosztów.

(…)

Kolejny fragment wywiadu z Piotrem Boguszem, analitykiem Domu Maklerskiego mBanku już wkrótce na portalu wiadomoscihandlowe.pl

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 1

  • 0
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 1
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony