REKLAMAKongres Alkohole i Napoje 2018 - Baner Główny
Maciej Łukowski, członek zarządu, dyrektor działu zakupów, Jeronimo Martins Polska (Biedronka) podczas Kongresu Rynku FMCG 2018

Maciej Łukowski, członek zarządu, dyrektor działu zakupów, Jeronimo Martins Polska (Biedronka) podczas Kongresu Rynku FMCG 2018 (fot. wiadomoscihandlowe.pl)

Ostatnie lata to okres dynamicznego rozwoju handlu napędzanego rosnącymi oczekiwaniami konsumentów. Żadne nowo wprowadzone rozwiązanie, żaden produkt nie gwarantuje sukcesu na długie lata, ale stwarza szansę na choćby chwilowe zainteresowanie ofertą. Kto lepiej wyczuwa kierunek zmian i kto jest szybszy ten ma większą szansę na wygenerowanie wartości w krótkim czasie. Jak zmieniające się oczekiwania konsumentów wpłynęły na strategię sieci Biedronka – opowiedział Maciej Łukowski, członek zarządu, dyrektor działu zakupów, Jeronimo Martins Polska podczas Kongresu Rynku FMCG 2018.

REKLAMAFBK 2018 - belka w artykułach - (sierpień-wrzesień 2018)

Wizja sieci Biedronka się nie zmieniła od ponad 20 lat temu, kiedy firma zaczynała działalność w Polsce. Było nią stworzenie dyskontu z polską duszą. Jednak wtedy polegało to na oferowaniu 700 artykułów sprzedawanych z palet. W większości były to artykuły suche marki własnej, dostarczane przez polskich producentów.

– Dziś Biedronka to zupełnie inne doświadczenie zakupowe. Od 2016 wprowadzany jest nowy koncept sklepów, które stały się bardziej przestronne. Firma korzysta też z nowych technologii, które mają na celu poprawę komunikacji z konsumentami. Poszerzony jest asortyment – mocno rozwinięty został segment artykułów świeżych, co dla klientów ma kolosalne znaczenie przy wyborze sklepu. Rozwój nastąpił zarówno w zakresie marek własnych, jak i produktów markowych. To dlatego, że Polacy lubią marki – zwrócił uwagę Maciej Łukowski, członek zarządu, dyrektor działu zakupów, Jeronimo Martins Polska.

Polski konsument wymaga jednak coraz więcej. Według badań Nielsena, jeszcze w 2013 roku co 7 deklarował, że robiąc zakupy, szuka nowych marek i produktów. W 2017 r. było to już 25 proc. W dodatku rosną oczekiwania klientów dotyczące jakości. To wszystko spowodowało, że w 2017 roku do Biedronek trafiło 6 tys. nowych produktów, a w portugalskich sklepach należących do Jeronimo Martins było ich tylko 1,3 tys.

Nieodzowna stała się też jakościowa transformacja produktów pod markami własnymi. Przykładem mogą tu być soki, do produkcji których używa się teraz więcej pomarańczy, dżemy – z większą zawartością owoców i bez syropu glukozowo-fruktozowego, parówki – w których 100 g produktu wyprodukowano ze 100 g szynki. W sumie w 2017 roku do sklepów trafiło 190 nowych produktów pod markami własnymi, 470 uzyskało nową, lepszą jakość, 47 zostało zreformowanych wg. wytycznych Instytutu Żywności i Żywienia (mniejsza zawartość cukru, tłuszczu oraz soli).

Wprowadzając nowe produkty, w całym 2017 roku firma Jeronimo Martins Polska przeprowadziła ok. 1000 konsumenckich badań produktowych. Jeden z efektów to zastąpienie oleju palmowego innym olejem, np. rzepakowym/słonecznikowym lub olejem palmowym certyfikowanym, pochodzącym ze zrównoważonych upraw.

To na co warto zwrócić uwagę przygotowując asortyment sklepu, to badania, które pokazują, że 64 proc. konsumentów czyta etykiety, 72 proc. deklaruje, że lubi produkty lokalne, regionalne, 44 proc. przyznaje się do zainteresowanie produktami ekologicznymi i bio, a 43 proc. produktami prozdrowotnymi, żywnością funkcjonalną.  – Każdy z tych trendów tworzy możliwości rozwoju, który staramy się zagospodarować – podsumował Maciej Łukowski.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 4

  • 4
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony