REKLAMAMLEKOVITA - Baner główny - WPC (sierpień 2018)

(fot. Jeronimo Martins, za: YouTube)

Biedronka chce dostosować się do nowych przepisów i intencji ustawodawcy - zapewnia w rozmowie z Dziennikiem Gazetą Prawną Jarosław Sobczyk, członek zarządu Jeronimo Martins. Jednocześnie ujawnia, jakie zmiany zostaną wprowadzone w związku z zakazem handlu w niedziele.

REKLAMAFBK 2018 - belka w artykułach - (sierpień-wrzesień 2018)

Jak tłumaczy Sobczyk, w tym momencie niedziela nie jest najważniejszym dniem w tygodniu handlowym - obroty są mniejsze niż 1/7 średniej tygodniowej. Mimo to firma chce się dostosować do nowych zasad, bo ich wpływ na handel będzie duży.

Według przedstawiciela Jeronimo Martins, początkowo klienci będą zaskoczeni nowymi przepisami. Dlatego znacząco zwiększą się obroty w soboty wieczorem i w poniedziałek. Celem Biedronki ma być przekonanie klientów do zaplanowania zakupów w inne dni tygodnia. Dlatego firma chce wprowadzić akcje promocyjne przy wykorzystaniu karty lojalnościowej, które będą promowały zakupy w środku tygodnia.

Jednocześnie według Sobczyka trudno mówić o możliwości wprowadzenia handlu w internecie. - O tym decyduje konsument - mówi w rozmowie z Dziennikiem Gazetą Prawną, ale jak zaznacza, obecnie trudno znaleźć efektywny model sprzedaży żywności online. Jako szansę widzi inne branże, jak np. książki.

Firma pracuje także nad dostosowaniem obsady pracowniczej do wyzwania, jakim jest zamknięcie sklepów w niedziele. Chodzi m.in. o dostosowanie regulaminu pracy do nowych wytycznych przy uwzględnieniu 35-godzinnej przerwy na wypoczynek. 

Jeśli chodzi o wprowadzenie nocnych zmian z niedzieli na poniedziałek, Sobczyk deklaruje, że obecnie prowadzone są analizy, które sklepy taka zmiana może objąć. Już teraz obowiązuje ona w 700 sklepach. 

Jeronimo Martins zamierza także stopniowo zwiększać zatrudnienie - w tym roku pracę znajdzie nawet 3 tys. osób - w tym 1 tys. ze względu na wprowadzenie zakazu w handlu w niedziele.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 9

  • 5
    BARDZO PRZYDATNY
  • 1
    PRZYDATNY
  • 2
    OBOJĘTNY
  • 1
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony