REKLAMAIVECO - Baner główny - ALL INCLUSIVE_v2
Sklep sieci Lidl w Poznaniu

Sklep sieci Lidl w Poznaniu (materiały własne)

Eksperci firmy ABR Sesta przeanalizowali i porównali ofertę sklepów sieci Biedronka i Lidl między grudniem 2016 r. i styczniem 2017 r. Z obserwacji wynikają dwa podstawowe wnioski, po pierwsze Lidl rozszerza asortyment, gdy tym czasem Biedronka postanowiła go ograniczyć, a jednocześnie obie sieci zwiększają udział produktów marki własnej w ofercie.

W grudniu 2016 r. (poddane analizie) sklepy Biedronka oferowały ponad 2902 produktów, zaś w styczniu 2017 r. ich liczba zmniejszyła się o 8 proc. do 2679 SKU. Może to oznaczać, że po gwałtownym rozwoju oferty w sklepach Biedronki, władze sieci postanowiły przeprowadzić optymalizację asortymentu. Należy także zaznaczyć, że przed tak znaczącymi wydarzeniami w handlu jak np. święta zwykle oferta jest poszerzana o nowe, często niedostępne w normalnej ofercie produkty (np. marki własnej premium).

W przypadku sklepów Lidla liczba produktów wzrosła w styczniu 2017 r. o 7 proc. w porównaniu z grudniem 2016 r. W ostatnim miesiącu ubiegłego roku (poddane analizie) sklepy Lidla oferowały 2283 produkty, gdy w styczniu br. ich liczba wzrosła do 2434.

Jednocześnie obie sieci, tak Biedronka jak i Lidl zwiększyły udział marki własnej w oferowanym asortymencie. Eksperci ABR Sesta podzielili asortyment na trzy grupy, czyli produkty marki własnej, produkty narodowe (markowe) oraz produkty no-name.

W sklepach Biedronki  (w porównywanych okresach) udział marki własnej w asortymencie wzrósł o 2 proc. z 49 do 51 proc. Marki narodowe straciły 1 proc., a ich udział spadł z 48 do 47 proc. Jednocześnie udział produktów no-name spadł do 2 proc.

Udział produktów marki własnej w sklepach Lidla jest o prawie 20 proc. wyższy niż w sklepach największego konkurenta. Z danych ABR Sesta wynika, że udział produktów private label w placówkach niemieckiego operatora wzrósł o 1 proc., z 68 do 69 proc., zaś udział produktów narodowych spadł z 28 do 27 proc. Udziały wyrobów no-name pozostały na niezmienionym poziomie.

I dodaje: - Udział marek własnych w asortymencie Lidl jest zdecydowanie większy. Biedronka na przełomie ostatnich dwóch lat wprowadziła wiele marek producenckich (narodowych), ale przewaga LIDL wynika, że ze skali działalności. Sieć jest obecna na większości rynków europejskich, a Biedronka poza Polską jest obecna w Portugalii i ... Kolumbii. Lidl może zdecydować o wprowadzeniu produktu marki własnej, który już odniósł sukces za naszą zachodnią granicą – komentuje Marcin Dobek, wiceprezes ABR Sesta.

I dodaje: - Polski rynek jest jednym z najbardziej konkurencyjnym w Europie.  Jest na niej bardzo wielu graczy zagranicznych takich jak Tesco, Auchan, Carrefour, są rodzimy gracze tj. Piotr i Paweł, Stokrotka, wchodzące na giełdę Dino. Jednak klienci najczęściej odwiedzają dyskonty tj. LIDL i Biedronka. Oferta dyskontów na przestrzeni lat została zdecydowanie rozszerzona. Jeszcze kilka lat temu w ofercie liderów rynku było ok 1-1,2 tys. SKU. Obecnie jest to już 2,5 tys. SKU.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 12

  • 9
    BARDZO PRZYDATNY
  • 1
    PRZYDATNY
  • 1
    OBOJĘTNY
  • 1
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (1)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Aby dodać komentarz musisz podać wynik
  • ~dostawca 1 miesiąc temuocena: 100% 

    jeden wielki ŚMIETNIK jest w tych Biedronkach !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
do góry strony
"