REKLAMAMLEKOVITA - DarPro 2020 - Baner Główny (kwiecień 2020)

(fot.wiadomoscihandlowe.pl)

W tym roku po raz 6. osoby z całego kraju mogą wziąć udział w konkursie literackim organizowanym przez sieć Biedronka. Na zwycięzców czeka 100 tys. zł nagrody oraz opublikowanie książki, która dostępna będzie w Biedronkach.

REKLAMA

„Nawet będąc literatem trudno jest opisać radość, jaką się czuje widząc książkę ze swoim nazwiskiem na okładce na półkach sklepów Biedronka w całym kraju. Wygrana oznaczała więc dla mnie nie tylko pieniądze, ale i spełnienie marzeń” – podsumowała swój udział w konkursie Katarzyna Wierzbicka, laureatka „Piórka 2019” w kategorii Tekst, autorka książki „O królewiczu, który się odważył!” z ilustracjami Julii Hanke.

„O królewiczu…” nie tylko zachwyciło jury i małych klientów Biedronki, ale i zostało docenione wyróżnieniem Komitetu Ochrony Praw Dziecka w XVIII edycji Konkursu „Świat przyjazny dziecku”.

 „Piórko. Nagroda Biedronki za książkę dla dzieci” powstało w 2014 roku z myślą o rozkochaniu w książkach najmłodszych odbiorców. Dotychczasowe pięć edycji nie tylko wyłoniło dziesięcioro zdolnych debiutantów z kategorii Tekst i Ilustracje, których Biedronka nagrodziła łącznie 1 mln zł, ale i otworzyło im drzwi do świata kariery. Świadczą o tym chociażby liczby: wszystkie zwycięskie książki konkursu zostały sprzedane łącznie w ok. 220 tysiącach egzemplarzy. Niektóre z nich dostąpiły zaś zaszczytu największego – znalazły specjalne miejsce w dziecięcych sercach.

Czego od nadsyłanych prace oczekują jurorzy? Na pewno wciągających historii, postaci, które z miejsca pokochają dzieciaki i pięknego języka. O to, by zwycięskie opowiadanie miało wszystkie te cechy zadbają specjaliści z jury. W tym roku ich skład uzupełnili nowi członkowie. W kategorii Tekst: Michał Rusinek, tłumacz, autor książek dla dzieci, felietonista, a niegdyś sekretarz Wisławy Szymborskiej, a w kategorii Ilustracje: Edgar Bąk, współpracujący z czołowymi instytucjami kultury projektant systemów identyfikacji wizualnej, czasopism i plakatów, Emilia Dziubak, ilustratorka książek dla dzieci, współpracująca z wydawnictwami polskimi i zagranicznymi oraz Arkadiusz Mierzwa - przedstawiciel sieci Biedronka, doświadczony dziennikarz i rzecznik prasowy, który pracował wcześniej m.in. w Canal+ czy TVN 24.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 0

  • 0
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
REKLAMARetail FMCG Congress - Half Page - marzec-kwiecień 2020
do góry strony