REKLAMAKORAL - GRAND Exotic - Baner Główny (11-31.03.2020)

(materiały prasowe)

Spółka Jeronimo Martins Polska od ponad pięciu lat prowadzi szeroko zakrojony program renowacji sieci placówek, w ramach którego Biedronka modernizuje ok 200 sklepów rocznie. Obecnie działa na rynku ponad 1200 sklepów w nowej odsłonie, w tym znaczna część to tzw. Biedronki 2.0.

REKLAMA

Sieć Biedronka zakończyła 2019 r. z liczbą 3002 sklepów. W ubiegłym roku operator otworzył 128 sklepów, a zamknął 26 placówek. Tym samym netto sieć Biedronki powiększyła się o 102 sklepy. Firma otworzyła w ub. r. 95 placówek w klasycznym rozmiarze, a także 33 Biedronki małoformatowe.

Wydatki inwestycyjne grupy Jeronimo Martins wyniosły w ciągu III kwartałów 2019 r. 405 mln euro, z czego na Biedronkę przeznaczono 55 proc. tej kwoty, czyli 221 mln euro. Jednocześnie w październiku ub. 2019 r. spółka informowała, że CAPEX na cały 2019 r. zostanie ograniczony i wyniesie ok. na 650 mln euro, wobec wcześniejszych prognozowanych 700-750 mln euro. Oznacza to redukcję wydatków o 50 do 100 mln euro. Firma jeszcze nie podała informacji na temat wydatków inwestycyjnych za cały ubiegły rok.

Pedro Soares Dos Santos, prezes i dyrektor generalny Grupy Jeronimo Martins zapowiadał pod koniec lutego 2019 r., że firma planuje wydać na rozwój w naszym kraju 350-400 mln euro. Jednocześnie zasygnalizował, że firma chce otwierać w Polsce 100-150 sklepów rocznie.

Spółka Jeronimo Martins Polska, prowadzi od ponad pięciu lat ambitny plan modernizacyjny, w ramach którego remodelingowi poddawanych jest ok. 200 sklepów rocznie. W ciągu 2019 r. firma wyremontowała aż 252 sklepy. W 2018 r. sieć odnowiła 230 punktów handlowych, na co została przeznaczona znaczna część budżetu inwestycyjnego, którego wartość wyniosła 372 mln euro. W 2017 r. firma Jeronimo Martins wydała na inwestycje w Polsce 354 mln euro, fundusze zostały przeznaczone na nowe sklepy, kolejne centrum dystrybucyjne i modernizację 226 placówek. W 2016 r. odświeżonych zostało 221 sklepów, w 2015 r. - 155, a w 2014 r. - 127 lokalizacji.

Dzisiaj spółka Jeronimo Martins Polska, która zarządza siecią Biedronka w Polsce systematycznie wprowadza na rynek nowy koncept sklepu – Biedronka 2.0. - Nowy layout sklepu oznacza bardziej zoptymalizowane ustawienie produktów, a tym samym większy komfort zakupów dla naszych klientów. W sklepie wydzielone są strefy z pieczywem, owocami, warzywami oraz kosmetykami i oznaczone moduły z artykułami promocyjnymi - mówił Krzysztof Góralczyk, kierownik operacji i sprzedaży w sieci Biedronka.

W większości nowych sklepów i placówek zmodernizowanych zostały zastosowane ekologiczne rozwiązania. To m.in. oświetlenie LED oraz regały chłodnicze, wykorzystujące przyjazny dla środowiska gaz CO2. Placówki zyskały także nowocześniejszy wygląd i oferują klientom znacznie lepsze doświadczenia zakupowe.

Patrząc na tempo prowadzonych remontów w ciągu ostatnich lat, a także tempo w jakim firma się rozwija można założyć, że w 2020 r. spółka odnowi także ok 200 sklepów. Jednocześnie firma zapowiedziała na początku ub. roku, że chce otwierać ok. 150 sklepów rocznie

Spółka Jeronimo Martins Polska zarządza w naszym kraju siecią ponad 3000 supermarketów dyskontowych, 16 centrami dystrybucyjnymi, a także fabryką produkującą zupy.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 4

  • 2
    BARDZO PRZYDATNY
  • 2
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
REKLAMARetail FMCG Congress - Half Page - marzec-kwiecień 2020
do góry strony