REKLAMADESIGNATURE - baner główny 17-20.10
Supermarket sieci Biedronka

Supermarket sieci Biedronka (materiały własne)

Należąca do spółki Jeronimo Martins Polska, sieć sklepów Biedronka ruszyła z testami skanerów kart lojalnościowych „Moja Biedronka” – dowiedział się portal wiadomoscihandlowe.pl. Nowe rozwiązanie nie tylko skraca kolejki w sklepach, ale jest także udogodnieniem dla użytkowników smartfonów, którzy swoje karty przechowują w urządzeniach mobilnych.

REKLAMATOTA - belka w artykule (17-27.10.2019)

Krzysztof Rys, kierownik sekcji infrastruktury IT w sieci Biedronka podkreśla, że skanery zostały wprowadzone, aby umożliwić klientom skanowanie kart lojalnościowych z ekranów smartfonów. - Z aplikacji gromadzących wirtualne wersje tych kart korzysta bowiem coraz więcej naszych klientów. W czytnikach można też skanować tradycyjne wersje kart – mówi Krzysztof Rys, kierownik sekcji infrastruktury IT w sieci Biedronka.

Rozwiązanie spotkało się z bardzo dobrym odbiorem ze strony klientów. - Po trzech miesiącach od wprowadzenia tej innowacji ze skanerów korzysta ok. 80 proc. klientów. Wstępne analizy prowadzonych testów wskazują także, że czytniki skracają czas transakcji: samodzielne skanowanie kart przez klientów pozwala kasjerom zająć się skanowaniem produktów, w konsekwencji czego skracają się kolejki do kas – tłumaczy przedstawiciel Biedronki.

I dodaje: - Wiemy również, że o 90 proc. spadła liczba ręcznych wprowadzeń numeru karty „Moja Biedronka” w grupie osób, które nie noszą ze sobą karty plastikowej. Kolejna korzyść dla naszych klientów wynika z używanej w czytnikach technologii Imager, która doskonale radzi sobie z odczytaniem kodu karty „Moja Biedronka” nawet w przypadku, gdy sama karta nieco się wytarła.

Biedronka prowadzi obecnie testy skanerów w czterech sklepach sieci: w dwóch placówkach w Warszawie – przy ul. Dolnej 3 i na Dworcu Centralnym, w Kostrzynie przy ul. Poznańskiej oraz w Poznaniu przy ul. Bułgarskiej 121/123.  -W związku z tym, że projekt ten jest ciągle w fazie analizy, nie podjęliśmy jeszcze decyzji odnośnie ewentualnego rozszerzenia liczby placówek z czytnikami – podkreśla Krzysztof Rys.

Skanery kart lojalnościowych to jedna z wielu innowacji technologicznych stosowanych w sklepach sieci. - Jeśli chodzi o udogodnienia dla klientów, wprowadziliśmy m.in. kasy samoobsługowe. Aktualnie testy tego typu kas prowadzimy w sześciu placówkach na terenie Warszawy i w jednej w Gdańsku. Na bieżąco analizujemy dalsze możliwości wykorzystania nowych technologii w obszarze sprzedaży bezgotówkowej i ich potencjał do rozszerzenia na większą liczbę sklepów podsumowuje kierownik sekcji infrastruktury IT w sieci Biedronka.

Należy podkreślić, że podobne rozwiązania wdrożyły już na szeroką skalę sieci Carrefour Polska, który rozwija aplikację Mój Carrefour, a w ciągu ostatnich miesięcy skanery pojawiły się w placówkach Lidl Polska, było to przygotowanie do wdrożenia aplikacji Lidl Plus, która została oficjalnie wprowadzona na przełomie I i II kw. br.

Sieć Biedronka zarządza obecnie w Polsce ponad 2900 placówkami handlowymi, które działają w ponad 1100 miejscowościach kraju.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 26

  • 14
    BARDZO PRZYDATNY
  • 1
    PRZYDATNY
  • 3
    OBOJĘTNY
  • 8
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (13)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
  • ~Ann 13 21 dni temu

    Niech kierownictwo oraz personel obslugi sklepu zacznie najpierw od podstawowych zasad współżycia społecznego. Praca rozladunku oraz rozłożenia towaru na sklepie ktory położony jest w lokalu sąsiadujący z innymi lokalami mieszkalnymi jest prowadzona w bardzo głośny sposób: przekrzykiwanie pracowników, praca na wózkach paletowych o bardzo twardych kółkach, które wywołują niesamowity huk. Także pierwsze szacunek dla innego człowieka !!!!!

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~Biedroneczka 12 2 miesiące temuocena: 100% 

    A nikomu nie przyszło do glowy że brak wystarczającej ilości kas związane jest z brakami kadrowymi. Co za tym idzie. Jeden pracownik musi rozładować towar np owoce i warzywa czym prędzej bo klienci już czekają, a do tego obsługa kasy. Inny pracownik ma rozłacunele chłodni i to w ekspresowym tempie bo takie super niecierpliwie pokazują zegarek bo o tej godzinie już powinno być rozładowane bo akurat dziś kurczak w promocji i czeka na rozładunek od 7:00 a tymczasem dzwonek na kasę bo inni klienci pieklą sie że jedna kasa czynna. Inny przypadek. Wypiek pieczywa. Tu powinien być pracownik który nic innego nie powinien robić ale że ludzi brakuje musi jeszcze kase obsługiwać. I tak piec dzwoni aby wyciągnąć wypiek a ona siedzi na kasie z kolejką do pół sklepu. Jeśli nie wystarczająco wyjaśniłam tragiczną sytuacje kardową to zapraszam. Prawie w każdym markecie są przyjęcia. Po miesiącu pracy każdy kto tu wylewa zale na pracownokow zapewne zmieni zdanie. Z pozdrowieniami

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~AW 11 2 miesiące temu

    Jeden malutki i pracujący niezależnie skanerek to GŁUPIE rozwiązanie. Lepiej wymieńcie obecne czytniki na Magellan 9800i, jest tam opcjonalny i konstrukcyjnie zintegrowany czytnik kodów z telefonów, wygląda to ładniej, tak jest już w Lidlach!!!

    oceń komentarz
  • ~Moni@ 10 2 miesiące temuocena: 100% 

    Lepiej aby zarządzający zajęli się czystością w sklepach ponieważ w Biedronkach panuje największy brud i bałagan oraz brak cen !!!!!

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~Piter 9 2 miesiące temuocena: 60% 

    Kolejki nie zniknął w wyniku tego usprawnienia. Problem leży gdzie indziej, problemem jest brak wystarczającej ilości otwartych kas. Właśnie ze względu na to lekceważące podejście do klienta, czym w mojej opinii jest właśnie otwieranie jednej kasy i wymuszanie na klientach stania w kilometrowych kolejkach, nie odwiedzam tego sklepu za często. W dniu wczorajszym jednak się wybrałem do najbliższej - i uwaga na 10 osób które stały w kolejce tylko JEDNA miała kartę (podała zresztą swój numer telefonu). Kto tu komu mydli oczy, że to cokolwiek zmieni?

    oceń komentarz
  • ~Kcink 8 2 miesiące temu

    Nie ma to jak się chwalić usprawnieniem czegoś co się wcześniej skomplikowało ;-)

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~Klos 7 2 miesiące temuocena: 80% 

    Sklepy biedronka to ogulnie oszuści i naciagacze

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~RP 6 2 miesiące temuocena: 60% 

    W Tyskiej Biedronce i w Kobiórskiej Biedronce często Pani na kasie dzwoni dzwonkiem i osoba do obsługi na kasie przychodzi dopiero po trzecim dzwonieniu. Klienci w Kolejce od razu to komentują, że: ten głośny dzwonek to umarłego obudzi, masakra jakaś z tym dzwonkiem. Nie raz byłem świadkiem w Tychach, gdy była długa kolejka, że ludzie mający małą ilość zakupów poprostu zostawiali swoje zakupy przy kasie i wychodzili udając się naprzeciwko do LIDLa. LIDL przynajmniej ma system komunikacji i zapowiedź: że zaraz otworzą daną kasę. Co do Biedronki w Kobiórze to już ludzie czekają, gdy na daniach otworzy się DINO. A tak poza tym to ostatnio jakiś nieład i brud się w tych Biedronkach zaczął robić. Podłogi sie "kleją", palety w przejściach pustawiane, normalnie jak na targowisku tylko że pod dachem. Czyżby wracali z jakością do poziomów, które obowiązywały w Biedronce 15 lat temu?

    oceń komentarz
  • ~mekto 5 2 miesiące temuocena: 80% 

    Lidl ma to już dawno w swoich wszystkich sklepach :):):) Mają rozmach i rozpęd

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~W w 4 2 miesiące temuocena: 100% 

    A w lidlu te skanery już od dawna są i działają. Bajki z tym testowaniem poprostu z czasem w każdym sklepie to będzie ale potrzeba czasu.

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~Iwo 3 2 miesiące temuocena: 100% 

    Niech zaczną na dużą skalę wprowadzać kasy samoobsługowe, bo przy takiej ilości chętnych do pracy ciężko będzie wszystko ogarnąć. Chyba, że stawiamy na imigrantów.....

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~Orso 2 2 miesiące temuocena: 78% 

    Karta biedry. Nic nie dajaca,zadnego zbierania punktów tylko łatwa baza danych.

    oceń komentarz
  • ~Orso 1 2 miesiące temuocena: 88% 

    Karta biedry. Nic nie dajaca,zadnego zbierania punktów tylko łatwa baza danych.

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
REKLAMA
do góry strony