REKLAMAJACOBS (PRIMA Instant) - Baner główny
Biedronka wśród największych dyskonterów Europy

Biedronka wśród największych dyskonterów Europy (fot. mat. prasowe)

Sieć Biedronka znalazła się w środku stawki największych pod względem przychodów sieci dyskontowych w Europie, według zestawienia LZ Retailytics’ Top 10 Discounter Ranking. W przyszłym roku pozycję wicelidera europejskiego detalu, za Grupą Schwarz, może zająć Aldi – prognozuje Matthias Queck, Research Director w firmie LZ Retailytics.

REKLAMAPurella Food - Chlorella (luty 2018) - belka w artykułach

Trwa proces upodobniania się dyskontów do supermarketów. Do niedawna hasło „Mniej to więcej!” było nieoficjalnym mottem sieci Aldi i Lidl, Biedronki i Netto i wielu innych dyskonterów spożywczych. Tak było od kilku dekad. To dzięki takiemu podejściu dyskonty rosły tak szybko, że stały się zagrożeniem dla innych formatów.

– Teraz to się zmienia. Dyskonty pęcznieją, niektóre już nawet nie odżegnują się od miana supermarketu. Luksusowa modelka Heidi Klum "spaceruje" po alejkach 10 tys. sklepów Lidla w 28 krajach Europy i czuje się tam jak w domu. Świąteczne reklamy Aldi Sud trudno było odróżnić od promocji domu towarowego John Lewis. Co może najbardziej niewiarygodne, konserwatywny do szpiku kości Aldi Nord zainwestował miliardy w nowy koncept sklepu – uroczego i zapraszającego do odwiedzin – który stanowi przeciwieństwo klinicznie surowego formatu, królującego w sieci przez jakieś 60 lat – zwraca uwagę Matthias Queck.

W zestawieniu największych dyskonterów na pozycji 6. znalazła się sieć Biedronka z przychodem rzędu 11,6 mld euro w 2017 r. Według prognozy LZ Retailytics w 2022 r. działający w Polsce dyskonter zwiększy przychody do ok. 14,2 mld euro, co bardzo zbliży go do zajmującej 5. pozycję sieci Penny.

Aldi już w przyszłym roku ma szansę wedrzeć się na pozycję wicelidera rankingu europejskich detalistów – obejmującego wszystkie formaty detaliczne – zaraz za Grupą Schwarz z banerami Lidl i Kaufland. Aldi Nord i Sud potraktowane łącznie strącą na niższe lokaty Carrefoura i Tesco.

Obie niemieckie sieci dyskontowe z sukcesami podnoszą wydajność sprzedaży w przeliczeniu na sklep, ale stopniowo także zwiększają średnią powierzchnię sprzedaży swoich placówek. W przeciwieństwie do innych dużych sklepów – hipermarketów i do pewnego stopnia supermarketów – dyskonty powiększają swoje sklepy i wypełniają je coraz szerszym asortymentem, nowymi liniami produktowymi. Wiele jednak wskazuje na to, że potencjał wzrostu przychodów największych sieci dyskontów w Europie powoli się wyczerpuje. To m.in. dlatego Lidl postawił na ekspansję w USA.

Źródło: Discounters – The Supermarkets of Tomorrow, LZ Retailytics 2018

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 3

  • 3
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (1)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
do góry strony
"