REKLAMAMLEKOVITA - Życzenia 2020 - Baner Główny (10-13.04.2020)
Strona 2 z 3
REKLAMA

(fot. wiadomoscihandlowe.pl)

Nie były to jedyne przypadki, kiedy Biedronka - chcąc nie chcąc - uwikłała się w politykę. Latem 2015 r. szef sieci i dyrektor operacyjny Jeronimo Martins, Pedro Pereira da Silva, miał zostać odznaczony Krzyżem Kawalerskim Orderu Zasługi RP przez prezydenta Bronisława Komorowskiego "za wkład w rozwój gospodarczy Polski, tworzenie miejsc pracy, zaangażowanie firmy w działalność społeczną i charytatywną oraz znaczący wkład w rozwój stosunków handlowych między Polską a Portugalią". Spotkało się to jednak z falą krytyki w prawicowych mediach, a także ze strony niektórych polityków, m.in. Pawła Kukiza.

Ministerstwo Spraw Zagranicznych w ostatniej chwili odwołało wtedy ceremonię wręczenia odznaczenia da Silvie, tłumacząc się oficjalnie "zmianą w kalendarzu ministra spraw zagranicznych". Dyrektor operacyjny Jeronimo Martins uhonorowany został kilka miesięcy później, tym razem po cichu, podczas kameralnej uroczystości, o której media dowiedziały się dopiero po fakcie.

Odpowiedź Biedronki na publikację "Gazety Wyborczej" o koszyku Dudy przypomina równie szybką i przemyślaną pod względem marketingowym reakcję sieci Lidl Polska z początku 2018 r. na słowa premiera Mateusza Morawieckiego skierowane pod adresem międzynarodowych detalistów. Szef Rady Ministrów zaapelował wtedy do zagranicznych sieci handlowych o to, by sprzedawały więcej polskich produktów i co najmniej raz w miesiącu organizowały "tydzień polski".

Lidl co do zasady unika jakiegokolwiek angażowania się w sprawy polityczne, jednak wtedy skorzystał z podsuniętej okazji do wypromowania się. Prezes sieci Maksymilian Braniecki wystosował do Morawieckiego list, w którym zapewnił, że "każdy tydzień" w sklepach dyskontowej sieci jest "tygodniem polskim". - Firma Lidl Polska od lat realizuje politykę wspierania lokalnych przedsiębiorców, polskiego rolnictwa oraz polskiej gospodarki. (...) Sprzedaż artykułów spożywczych od polskich producentów stanowi ponad 70 proc. obrotu firmy. (...) Stawiamy nacisk na polskość i lokalność naszej oferty - napisał wówczas Braniecki. Zaprosił też Morawieckiego do siedziby firmy oraz do sklepów Lidla, "na zakupy polskich produktów wysokiej jakości".

Nie wszystkie próby zaangażowania politycznego kończą się jednak równie pozytywnie. Na początk 2019 r. na Żabkę wylała się ogromna fala hejtu za zaangażowanie właściciela sieci - amerykańskiego funduszu CVC - we współpracę z uczelnią ojca Tadeusza Rydzyka, dyrektora Radia Maryja. Rydzyk i prezes CVC w Polsce Krzysztof Krawczyk podpisali wtedy list intencyjny w sprawie współpracy funduszu z Wyższą Szkołą Kultury Społecznej i Medialnej w Toruniu. Wielu komentatorów życia politycznego odebrało to wówczas jako próbę przypodobania się Prawu i Sprawiedliwości (które otwarcie wspiera Rydzyka), by rządzący nie zakazali Żabce korzystania z wyjątku od zakazu handlu w niedziele przewidzianego dla placówek pocztowych.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 20

  • 14
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 3
    OBOJĘTNY
  • 3
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (5)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
  • ~Zawiedziony 5 miesiąc temuocena: 75% 

    Żebym do Bydgoszczy miał jeździć, to do tej sieci już nie wejdę!

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~Jureczek 4 miesiąc temuocena: 67% 

    Pis już wielu oszukał. Przed wyborami coś obiecywał a po wyborach szybko okazywało się, że tak ale nie ma jak, że później lub nie bo nie i inne pisowskie kłamstwa i wykręty: Przykłady ? 1.Akcja elektrycznych samochodów - dziesiątki czy setki milionów wpompowane w URSUS, który zrobił jakiś pseudoprojekt i teraz bankrutuje ( a pisowcy w kierownictwie dobrze żyją za naszą kasę). Ostatnio pis obiecywał dopłaty do samochodów elektrycznych ( ma być ich milion za 5 lat - oczywiste kłamstwo) a teraz się z tego wycofał a jakiś pisowiec stwierdził, że samochody elektryczne to zabawki dla bogatych. 2.Podatek cukrowy - akcja czysto fiskalna a nie zdrowotna, część kasy idzie do NFZ ale jednocześnie pis zmniejsza o tyle samo dotacje do NFZ-u , na leczenie kasy więc nie przybędzie. Kasy i to 2 miliardy przybędzie natomiast TVP PIS Propaganda Kurskiego na szerzenie kłamstw i nienawiści. A onkologia ? - dla chorych z aparatu władzy pewnie znajdą się szybko miejsca w szpitalach.

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~Bert 3 miesiąc temuocena: 67% 

    Oby nie przejechali sie tak jak jak Get Back. On też wspierał PiS.

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~ZAWIEDZIONY 2 miesiąc temuocena: 25% 

    czy ktoś protestuje w Brukseli że jest sprowadzany syf do Polski NIE,czy promuje się Polska zdrową żywność NIE...CZY broni się w Brukselki interesów UNI i żydów w Polsce TAK.

    oceń komentarz
  • ~tołdi 1 miesiąc temuocena: 89% 

    Kinder niespodzianka, margaryna z tłuszczami trans, cukier i woda z cukrem zwana sokiem, a także chleb z konserwantami i spulchniaczami. "Podstawowy koszyk" prawdziwego polaka.

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
REKLAMA
do góry strony