REKLAMAJACOBS - Nowość - Baner Główny (Kwiecień 2018)
Fragment reklamy Gangu Świeżaków

Fragment reklamy Gangu Świeżaków (fot. za Youtube/JMP)

Instytut Monitorowania Mediów zbadał wydatki reklamowe w grudniu 2017 roku w wybranych branżach. Najwięcej pieniędzy na ten cel w ostatnim miesiącu minionego roku wydała branża handlowa. Grudzień upłynął pod znakiem kampanii skoncentrowanych na motywach związanych z okresem świątecznym oraz postanowieniami noworocznymi.

REKLAMARTA - belka w artykułach - kwiecień 2018

W grudniu największy budżet na reklamę przeznaczyła branża handlowa – jej wydatki reklamowe stanowiły 43% wszystkich nakładów na reklamę w branżach zbadanych przez IMM i dzięki temu wyraźnie wysunęła się na prowadzenie w rankingu. Na drugim miejscu znalazła się branża farmaceutyczna, na trzecim – finansowa.

Wciąż każda ze zbadanych branży inwestuje najwięcej środków w reklamę telewizyjną, w branżach finansowej i telekomunikacyjnej było to ponad 80% budżetu reklamowego.

Łączne wydatki pięciu marek z branży handlowej o największych budżetach przeznaczonych na reklamę wzrosły w porównaniu z poprzednim miesiącem, co jest związane z okresem przedświątecznych zakupów. Najwięcej zainwestował Media Expert (54,5 mln zł) oraz Lidl, a także Media Markt.

W branży handlowej największy budżet został wykorzystany na reklamę sklepów z elektroniką oraz sklepów dyskontowych. Na trzecim miejscu znalazła się reklama hipermarketów.

Raport został opracowany na podstawie danych z monitoringu reklam admonit IMM, obejmuje  okres 1-31 grudnia 2017 r. Badaniem objęte zostały reklamy opublikowane w prasie oraz wyemitowane w radio i telewizji. Wydatki prezentowane w raporcie podawane są według oficjalnych cenników netto poszczególnych mediów.

Źródło infografik: IMM

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 2

  • 1
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 1
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (5)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
  • ~cece 5 3 miesiące temuocena: 100% 

    @golk No wiadomo. Niskie ceny zawsze z nami;)

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~golk 4 3 miesiące temuocena: 100% 

    hehe, a pamiętacie reklamę z Lisowską? To było prawdziwe zatrzęsienie.

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~kuzo 3 3 miesiące temuocena: 50% 

    @modżo no to nic ytlko się cieszyć

    oceń komentarz
  • ~modżo 2 3 miesiące temuocena: 50% 

    to świadczy tylko o tym że polska firma wyprzediła portugalską ;)

    oceń komentarz
  • ~galis 1 3 miesiące temuocena: 50% 

    Mediaexperty się we włączaniu niskich cen nie obijają;P

    oceń komentarz
do góry strony
"