REKLAMAPRIM (KABANOS) - GRILL - Baner Główny (29.04-31.07.2020)
Biedronka 2.0 w DH Smyk w Warszawie

Biedronka 2.0 w DH Smyk w Warszawie (fot. mat. prasowe JM Polska)

Sprzedaż sieci Biedronka w 2019 r. wyniosła 12,62 mld euro, czyli ok. 54,23 mld zł. To wzrost o 7,9 proc. – 8,8 proc. w walucie lokalnej. EBITDA firmy to 918 mln euro, czyli ok. 3,94 mld zł. To wzrost o 7,9 proc. – 8,8 proc. w PLN. Do wyliczenia powyższych wartości w PLN posłużył przyjęty przez Jeronimo Martins w raporcie rocznym średni roczny kurs euro w wysokości 4,2968 zł.

REKLAMAWH Market MOSS_belka w artykulach_czerwiec-lipiec 2020

Wzrost sprzedaży porównywalnej LfL wyniósł 5,8 proc. Wzrost wynikał głównie ze zwiększenia się wartości średniego koszyka zakupowego – firma zawdzięcza go skutecznemu dostosowaniu oferty do rosnących aspiracji konsumentów. Konsumpcja w Polsce rosła dzięki zwiększaniu się dochodu rozporządzalnego gospodarstw domowych, związanego m.in. z podniesieniem wynagrodzenia minimalnego oraz z kolejnymi transferami socjalnymi, notowanymi głównie w drugim półroczu 2019 r.

„W sektorze detalu spożywczego wciąż mieliśmy do czynienia z silną konkurencją i wysokim poziomem promocji, które stanowiły reakcję na kolejne rozszerzanie zakazu handlu w niedziele – w 2019 r. mieliśmy kolejnych 13 dni bez handlu więcej, w porównaniu z rokiem poprzednim. Biedronka nadal koncentrowała się na wzrośnie sprzedaży LfL oraz na wzmacnianiu swojej pozycji rynkowej, równocześnie utrzymując wydajność i skuteczność modelu biznesowego.” – czytamy w raporcie rocznym.

W opisanym otoczeniu gospodarczym Biedronka kontynuowała realizację kampanii tematycznych, promując produkty innowacyjne i aspiracyjne – o lepszej jakości. Sieć budowała lojalność konsumentów, m.in. realizując drugą edycję programu Gang Słodziaków, która spotkała się ze świetnym przyjęciem uczestników.

Do priorytetów dyskontera wciąż należała poprawa jakości asortymentu oraz budowanie wizerunku marki. Kontynuowano również inwestycję w innowacje produktowe i rozwój marki własnej, do której wprowadzono kolejnych 139 produktów regularnego asortymentu, a także szereg produktów oferowanych w ramach kampanii in&out.

Wzmocniono także nowymi produktami linie Be Beauty oraz Go Bio. Poszerzono też asortyment linii Go Vege, która liczy obecnie 13 produktów.

W ramach programu inwestycyjnego uruchomiono w ciągu minionego roku 128 nowych placówek, z czego 33 to mniejszy format, umożliwiający sieci ekspansję w obszary o mniejszej populacji. W wybranych sklepach instalowano ponadto kasy samoobsługowe – projekt ten kontynuowany jest w pierwszej połowie 2020 r.

Nakłady na innowacje przełożyły się także na uruchomienie nowego sklepu flagowego sieci w Warszawie, w ramach konceptu „najświeższa Biedronka w Polsce”. Koncept ten wychodzi naprzeciw trendom rynkowym i uwzględnia takie rozwiązania, jak ekologiczne projektowanie – z bardziej efektywnym zużyciem energii – asortyment z większą liczbą produktów organicznych, alternatywne, bardziej zrównoważone wykorzystanie wyposażenia czy selekcja produktów wytwarzanych w bardziej zrównoważony sposób.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 0

  • 0
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony