REKLAMASegafredo Selezione - banner główny (30.03-05.04)
Kasy samoobsługowe staną się coraz częstszym widokiem w sklepach Biedronka

Kasy samoobsługowe staną się coraz częstszym widokiem w sklepach Biedronka (fot. wiadomoscihandlowe.pl)

Problemy ze znalezieniem pracowników coraz mocniej dają się Biedronce we znaki. Sieć znalazła jednak odpowiedź na to wyzwanie. Jak ustalił portal wiadomoscihandlowe.pl, dyskonter wdroży w 2020 r. kasy samoobsługowe w co trzecim sklepie i na koniec grudnia będzie je posiadać w ok. 1150 placówkach na ok. 3100, jakie będzie wówczas mieć.

REKLAMAPPH 2020 - PROMOCJA 25% - Belka w artykułach (kwiecień - maj 2020)

To absolutny przełom w handlu FMCG w Polsce. Dotychczas żaden inny operator spożywczy, a już zwłaszcza dyskontowy, nie zdecydował się na aż tak śmiały krok. Do tej pory najszerszym wdrożeniem kas samoobsługowych mogło pochwalić się Tesco, które obecnie posiada tego rodzaju maszyny w ok. 140 hipermarketach kompaktowych i supermarketach w Polsce. Poza sektorem spożywczym prym wiedzie natomiast sieć drogerii Rossmann.

Biedronka, decydując się na tak wielki plan inwestycyjny, rzuca wyzwanie całemu rynkowi, który boryka się z brakiem rąk do pracy oraz rosnącymi kosztami zatrudnienia. Jak podkreślają w rozmowach z portalem wiadomoscihandlowe.pl liczni eksperci, sieci handlowe znalazły się pod ścianą i prawdopodobnie wkrótce będą instalować kasy samoobsługowe na potęgę, gdyż jedyną alternatywą będzie utrata możliwości obsłużenia klientów z powodu braku pracowników, szczególnie w dużych miastach. Śmiała decyzja lidera handlu spożywczego w Polsce to sygnał dla pozostałych graczy, że pora na własne inwestycje w automatyzację obsługi, bo inaczej dotrzymanie kroku konkurencji stanie się jeszcze trudniejsze niż obecnie.

Z naszych szacunków wynika, że Biedronka na koniec minionego roku posiadała kasy samoobsługowe zaledwie w kilkudziesięciu sklepach, co oznacza, że w tym roku wdroży je w ok. 1050-1100 kolejnych punktach handlowych. Tym samym sieć należąca do Jeronimo Martins mocno ucieknie konkurentom z formatu dyskontowego, którzy dopiero zaczynają testy urządzeń, albo nie robią nawet tego. Lidl dopiero na jesieni ub.r. uruchomił pilotaż kas samoobsługowych w 4 sklepach, a w tym roku może wprowadzić maszyny do ok. 50 placówek w Polsce. Netto rozpoczęło testy w Danii, ale w Polsce wciąż nie ma kas samoobsługowych w żadnym sklepie, podobnie jak Aldi.

Biedronka w 2020 r. będzie wdrażać kasy samoobsługowe nie tylko w sklepach w największych aglomeracjach, ale też w średniej wielkości miastach (kilkadziesiąt tys. mieszkańców) z wszystkich 16 województw. W samej tylko Warszawie i regionie podwarszawskim już do końca marca dyskonter będzie posiadać kasy samoobsługowe w 116 na 159 sklepów.

- Instalacja kas samoobsługowych to proces, który nigdy się nie kończy. Zarazem jest to spora inwestycja finansowa. - mówi portalowi wiadomoscihandlowe.pl anonimowo jeden z dyrektorów Biedronki. - Zarząd podjął decyzję, że wdrożymy rozwiązanie w sklepach, które zostały już odpowiednio zweryfikowane i które najmocniej potrzebują kas samoobsługowych ze względu na koszyk zakupowy i liczbę klientów. W tej chwili mamy do czynienia dopiero z pierwszą falą wdrażania urządzeń, w sklepach, gdzie są one najbardziej potrzebny - dodaje.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 17

  • 13
    BARDZO PRZYDATNY
  • 2
    PRZYDATNY
  • 1
    OBOJĘTNY
  • 1
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (8)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
  • ~adziu 8 3 dni temu

    To że stoją puste kasy i niema ich kto obsługiwać tj. brak personelu np. w Sławie Lubuskim w sezonie i po sezonie jest zapierdol że pod po jajach cieknie a nowi przychodzą i odchodzą terror i mobing

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~Leon 7 miesiąc temuocena: 100% 

    W końcu poszli po rozum do głowy,nie cierpię zwykłych kas,męczarnia

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~Monix 6 miesiąc temuocena: 25% 

    Brak możliwości zapłaty gotówką jak i w innych marketach z kasami samoobsługowymi.Nie chcę i nie będę mieć karty bankomatowej tak jak smartfona z aplikacjami sklepowymi. Telefonem też nie będę płacić. Nowoczesna technika zamiast pomagać utrudnia życie. Wyciąga tylko twoje dane osobowe. Dlatego jak samoobsługa to opcja płatności gotówką wtedy skorzystam.

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~Monix 5 miesiąc temuocena: 30% 

    Brak możliwości zapłaty gotówką jak i w innych marketach z kasami samoobsługowymi.Nie chcę i nie będę mieć karty bankomatowej tak jak smartfona z aplikacjami sklepowymi. Telefonem też nie będę płacić. Nowoczesna technika zamiast pomagać utrudnia życie. Wyciąga tylko twoje dane osobowe. Dlatego jak samoobsługa to opcja płatności gotówką wtedy skorzystam.

    oceń komentarz
  • ~dyzio 4 miesiąc temuocena: 62% 

    to nie jest kwestia braku personelu !! lecz jego redukcja !! oraz pazerne drążenie klienta i wyciskanie ostatnich soków z producenta, sklep tzw. samoobsługowy czyli kliencie wszystko robisz sam i sobie za to płacisz hehehe... ...następny to krok Biedronka Bank a ludzie będą połykać jak indyk orzechy.....

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~marc 3 miesiąc temuocena: 56% 

    Czytałem komentarze tych co mieli sposobność skorzystać z tych kas. Co chwila się zawieszają i wtedy musi podlecieć kasjer ze zwykłej kasy. I zamiast jednej kolejki robią się dwie...

    oceń komentarz
  • ~Car 2 miesiąc temuocena: 100% 

    W Warszawie w Biedronkach nie ma małych koszyków, są bardzo duże wózki metalowe i duże i wysokie koszyki plastikowe na kółkach. Wyciąganie towarów do skanowania z tych wysokich koszyków jest skrajnie niewygodne a są za duże aby postawić je na półkę przy kasie samoobsługowej. To zniechęca wiele osób, które mają średnią ilość towarów w koszyku. Lepiej postać trochę dłużej przy normalnej kasie albo zrezygnować z zakupów.

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~biedronek 1 miesiąc temuocena: 67% 

    " Staramy się dalej pilnować tego, żeby nasi pracownicy możliwie sprawnie obsługiwali klientów przy zwykłych stanowiskach kasowych " - no widzę to na co dzień, stojąc w kolejce przy otwartej jednej kasie. Po co im 6 kas skoro jest 4 pracowników na zmianie. Z tej perspektywy to skok milowy.

    oceń komentarz
REKLAMAPPH 2020 - PROMOCJA 25% - Half Page (kwiecień - maj 2020)
do góry strony