REKLAMAMLEKOVITA - Baner Główny (marzec 2019)
Inteligentna półka firmy Modern-Expo

Inteligentna półka firmy Modern-Expo (materiały prasowe)

Zakaz handlu w niedzielę zaostrza rywalizację między sprzedawcami. Tym bardziej, że według prognoz opracowanych przez Euromonitor International, w efekcie tych zmian z handlowej mapy Polski może zniknąć nawet 3 400 placówek. Szansą na utrzymanie na dynamicznie zmieniającym się rynku jest budowanie trwałych relacji z klientami. Jak przekonują eksperci, jednym ze sposobów osiągnięcia tego celu jest analiza danych transakcyjnych i odpowiednie zarządzanie Big Data.

REKLAMATargi w Krakowie - Belka w artykułach (marzec)

Powszechny dostęp do Internetu oraz przeniesienie wielu aktywności do sieci przyniosły niespotykaną dotąd ilość informacji o klientach i ich upodobaniach. Jednak według danych opracowanych przez EETimes, aż 80 proc. z nich pozostaje nieustrukturyzowanych, a tym samym niezagospodarowanych przez branżę. Szansą na ich wykorzystanie jest kompleksowa analiza i strukturyzacja do poziomu Big Data, które już dziś stanowią istotny element rozwiązań stosowanych w handlu.

Big Data w retailu

Informacje pochodzące min. ze smartfonów, wyposażonych w technologię GPS, aplikacji zakupowych i mediów społecznościowych oraz te, pozyskane bezpośrednio z punktów sprzedaży (jak np. mimika, reakcja na poszczególne produkty i sposób ich ekspozycji, oświetlenie czy zapach, a także obsługę) po odpowiednim opracowaniu stanowią wartościowy i miarodajny materiał, wspierający decyzyjność w zakresie funkcjonowaniu sklepu. Dzięki nowoczesnym narzędziom i metodom analizy, Big Data pomagają w odkrywaniu wzorców zachowań i ścieżek zakupowych klientów. Dostarczają informacji o tym, co przyciąga konsumentów do sklepu, na które towary zwracają uwagę, jak dokonują wyboru, aż po metody płatności, na jakie się decydują. Umożliwiając dostęp do wiedzy o konsumenckich preferencjach zakupowych w czasie rzeczywistym, Big Data usprawniają personalizację oferty sklepu i właściwe nim zarządzanie.

- Dzięki Big Data detaliści mogą nie tylko zbliżyć się do konsumenta, ale też lepiej zarządzać swoją placówką. Od decyzji w zakresie doboru asortymentu, przez usprawnienie dostaw, dobór najlepszych narzędzi marketingowych i terminów promocji, aż po decyzje o zatrudnieniu i wdrożeniu strategii dla sklepu czy całej sieci. Big data jest nieodłącznym elementem wszystkich tych działań – mówi Piotr Kraśnicki, dyrektor ds. sprzedaży w Modern-Expo.

Big Data z korzyścią dla klientów

Współcześni konsumenci chcą mieć poczucie, że faktycznie zyskują na wyborze konkretnego sklepu. Dzieje się tak w tych placówkach, które najlepiej spełniają ich oczekiwania – wobec tych klienci będą lojalni. Trafiająca w gusta oferta, odpowiednio dopasowane promocje, przejrzysta ekspozycja oraz trasa zakupów zaprojektowana z myślą o wygodzie konsumenta budują przywiązanie do sklepu, a są wynikiem właściwego przetwarzania i wykorzystywania informacji. Już teraz stosowane w handlu rozwiązania opierają się o technologie, dostarczające i analizujące Big Data.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 0

  • 0
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony