REKLAMADOBROWOLSCY - Syty Wilk - Baner Główny (17.02 - 01.03.2020)

(fot. Pixabay CC0)

Liczni detaliści – na czele z Amazonem – mocno inwestują w rozwój technik biometrycznych. Co ciekawe, biometria ma wielką przyszłość nie tylko w handlu stacjonarnym, ale także – a może przede wszystkim – w handlu online – analizuje serwis dedykowany płatnościom pymnts.com.

REKLAMA

Amazon postawił na technologie biometryczne, rozpoznające dłonie konsumentów. We wrześniu ubiegłego roku w mediach pojawiły się doniesienia, że koncern rozpoczął w wybranych marketach sieci Whole Foods testy systemu płatności, wykorzystującego rozpoznawanie dłoni. Pracownicy sklepów sieci w Nowym Jorku mogli za pomocą tego sposobu identyfikacji korzystać z automatów wendingowych.

Niedawno do opinii publicznej dotarła informacja, że Amazon zgłosił patent na „urządzenie skanujące, które uzyskuje obrazy części kciuka użytkownika, znajdującej się w polu widzenia skanera. Urządzenie skanuje kciuk na dwa sposoby – pierwszy zestaw skanów obrazuje zewnętrzną charakterystykę, czyli linie papilarne, podczas gdy drugi zestaw rejestruje wewnętrzną strukturę anatomiczną, taką jak żyły, kości czy struktury podskórne” – czytamy w patencie.

Portal pymnts.com spekuluje, że choć Amazon milczy na temat patentu, to widać oznaki, że firma mocno koncentruje się na rozwoju tej technologii i ma wobec niej poważne plany. Chce ją stosować nie tylko do autoryzacji płatności w sieciach stacjonarnych, takich jak Whole Foods czy Amazon Go, ale wdrożyć także do całego swojego ekosystemu, także w kanale e-commerce, we wszystkich interakcjach z konsumentami.

Biometria to oczywiście nie tylko skanowanie dłoni czy palców, ale też zaawansowane rozpoznawanie twarzy, wykorzystujące analizę unikalnego układu naczyń krwionośnych, a także analiza unikalnego wzoru tęczówki oka. Obecnie technologie biometryczne są przez wiele firm uznawane za zbyt mało bezpieczne. Dlatego najczęstszym dziś zastosowaniem jest skanowanie linii papilarnych do odblokowania smartfonów. Jednak postęp na tym polu jest niebywale szybki i już wkrótce takie techniki mogą stać się najpewniejszymi sposobami autoryzacji transakcji – zarówno płatności stacjonarnych w punktach POS, jak i online. Mogą być także na dużą skalę wykorzystywane we wszystkich punktach kontroli dostępu – na lotniskach, w komunikacji miejskiej, hotelach, restauracjach czy kinach.

Portal pymnts.com zwraca przy tym uwagę, że nie chodzi tylko o prostą autoryzację transakcji czy otwarcie bramki. Biometria to tylko technologia „frontowa”, widoczna dla użytkownika. Za nią stoi cały ekosystem współczesnych technologii cyfrowych – sztuczna inteligencja, uczenie się maszyn, internet rzeczy, asystent głosowy, zaawansowana analityka itd. Wszystkie one mogą posłużyć do budowania wokół konsumenta jednolitego świata omnichannel.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 0

  • 0
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony