REKLAMAMODERN-EXPO  - Baner Główny (styczeń-luty 2020)
wyprzedaż

wyprzedaż (fot. Konrad Kaszuba)

Koniec roku to tradycyjnie festiwal zakupów. Black Friday, mikołajki i święta Bożego Narodzenia – każda z tych okazji oznacza dla handlowców szansę na przyciągnięcie rzeszy klientów. Jak pokazują dane Santander Consumer Banku, w tym okresie rośnie lawinowo zapotrzebowanie na zakupy ratalne.

REKLAMA

Polacy chętnie korzystają z kredytów ratalnych przy okazji zakupu towarów i usług o znacznej wartości. Według danych BIK wartość kredytów ratalnych wzrosła w 2018 roku ok. 6,6 proc. w porównaniu z rokiem poprzednim. Dane Santander Consumer Banku za ostatni kwartał 2018 roku pokazują, że z pomocą rat nabywamy przede wszystkim sprzęt RTV, AGD, meble i telefony komórkowe. Wśród produktów, które finansował bank za pośrednictwem sieci swoich partnerów handlowych, można znaleźć również np. sprzęt wędkarski, artykuły wyposażenia wnętrz czy instrumenty muzyczne. W ostatnich miesiącach ubiegłego roku istotną pozycją był też opał, kupowany przede wszystkim w grudniu.

Jak pokazały dane z raportu Santander Consumer Banku „Polaków Portfel Własny - kochamy okazje”, już 70 proc. Polaków wie, co oznacza termin Black Friday. W 2018 roku z promocji przewidzianych na ten dzień w sklepach stacjonarnych i online planował skorzystać co czwarty Polak. W grupie osób czekających na promocję przeważały kobiety (32,5 proc.) oraz osoby z najmłodszej grupy wiekowej 18-29 lat (44,2 proc.). Większość respondentów deklarowała, że nie może doczekać się przecen odzieży i obuwia (71,4 proc.), kolejne miejsce z niemal trzykrotnie niższym wynikiem zajmowały laptopy i komputery stacjonarne (28,7 proc.).

Jak pokazują dane o kredytach ratalnych udzielonych w czwartym kwartale 2018 r. przez Santander Consumer Bank, Black Friday nie bez powodu jest nazywany świętem zakupów. W każdej kategorii produktów, wartości artykułów kupowanych na raty 23 listopada były wyższe od średniej dziennej w okresie mikołajek i Bożego Narodzenia. Przykładowo 23 listopada Polacy kupili na raty w banku prawie trzy razy więcej sprzętu RTV niż średnio między 1 a 6 grudnia i niemal dwa razy więcej, niż w ostatnim tygodniu przed Wigilią.

Wniosek jest jeden – Black Friday jest nie tylko świętem zakupów, ale prawdziwą ucztą dla miłośników elektroniki. Na szczycie listy artykułów kupowanych wówczas na raty dominowały sprzęt RTV i SAT (około 25 proc.). Drugie miejsce zajął sprzęt AGD (niemal 17 proc. wszystkich kredytów). Wysoko znalazły się również telefony komórkowe i sprzęt komputerowy, które razem stanowiły ok. 21 proc. całościowej sprzedaży ratalnej 23 listopada. W sumie te kategorie wartościowo odpowiadają za więcej kredytów, niż wszystkie pozostałe finansowane w tym czasie przez Santander Consumer Bank. Polacy chętnie zaciągali w tym dniu również kredyty ratalne na sprzęt fotograficzny, artykuły sportowe i turystyczne – prawdopodobnie planując już świąteczne prezenty.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 0

  • 0
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (1)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
  • ~Aaa 1 miesiąc temu

    Handel w listopadzie leży od pierwszej reklamy pewnej sieci. Teraz większość klientów czeka z zakupami pytając od pierwszych dni listopada... A co będzie na Black Fraidy? Kilka dni handlu pozwoli jedynie na wywalenie środków, nie zarobek

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
do góry strony