REKLAMAHELIO - Baner Główny - MASY (11-17.11.2019)

(Pixabay.com)

Polacy chcą korzystać ze zniżek podczas Black Friday, ale na razie wydają w tym dniu równowartość od 145 do 205 dolarów – podaje Picodi.com. Z kolei z badania przeprowadzonego przez Smartscope wynika, że 68 proc. osób chce skorzystać z okazji zakupowych w ostatni weekend listopada.

REKLAMA

Na tle innych krajów Polacy wypadają blado. Z analizy Picodi.com wynika, że najwięcej, bo aż 515 dolarów, wydawali średnio w 2018 r. Amerykanie. Kanadyjczycy przeznaczali na zakupy 488 dolarów, a w Europie z wyprzedaży najchętniej korzystają Brytyjczycy, którzy wydają średnio 399 dolarów. Polscy konsumenci pozostają również w tyle za Niemcami, którzy na Black Friday przeznaczają 239 dolarów.

W Polsce na listopadowe wyprzedaże więcej wydają mężczyźni niż kobiety. Panowie deklarują zakupy na poziomie 205 dolarów, a Panie kupują za 145 dolarów. 

W Stanach Zjednoczonych sprzedaż w Black Friday wzrasta w porównaniu do dziennej średniej z całego roku aż o ponad 2000 proc.  Świetne wzrosty są osiągane również w krajach europejskich, choćby w Wielkiej Brytanii i Niemczech, gdzie wynoszą one odpowiednio 1700 i 2400 proc.

Z badania przeprowadzonego przez Smartscope na zlecenie RTV Euro AGD wynika, że zdecydowana większość Polaków (95 proc.) zna już termin Black Friday, a aż 68 proc. (o 9 proc. więcej niż w ub.r.) planuje zrobić zakupy podczas tegorocznego Czarnego Piątku, zarówno w sklepach stacjonarnych, jak i online.

Osoby dokonujące zakupów podczas Black Friday to zazwyczaj łowcy okazji, którzy czekają na dobre oferty w sklepach (63 proc. badanych), a aż 34 proc. osób oszczędza wcześniej, aby tego dnia zrobić zakupy taniej. Wśród produktów, które Polacy zamierzają kupić w atrakcyjnej czarnopiątkowej ofercie najczęściej wskazywane są ubrania, obuwie, kosmetyki i elektronika użytkowa.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 0

  • 0
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (1)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
  • ~piotrek 1 7 dni temu

    "Na tle innych krajów Polacy wypadają blado." Może dlatego, że oferty wyglądają blado? I często przed 50% obniżką jest 25% podwyżka? Albo w promocji są dosłownie pojedyncze sztuki produkt.

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
REKLAMA
do góry strony