REKLAMAHELIO - Baner Główny - MASY (11-17.11.2019)

(Jeronimo Martins / Biedronka)

„Spółka kompleksowo analizuje pismo z Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów dotyczące nierzetelnie podawanych cen w sklepach” – podał serwis bankier.pl powołując się na doniesienia PAP.

REKLAMAITCOM - Belka w artykułach

Biuro prasowe Biedronki wyjaśnia, że mogło się zdarzyć, że wskutek ludzkiego błędu brakowało ceny lub nie została ona na czas zmieniona.

UOKiK poinformował w piątkowym komunikacie, że wszczął postępowanie przeciw spółce Jeronimo Martins Polska (JMP). Zarzuty dotyczą uwidaczniania niższych cen przy produkcie, a następnie naliczania wyższej ceny w kasie w sklepach sieci Biedronka.

„Jesteśmy w trakcie kompleksowej analizy pisma z Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Chcielibyśmy podkreślić, że biorąc pod uwagę skalę działania naszej sieci – ponad 2900 sklepów, 67 000 pracowników obsługujących 4 mln klientów dziennie i 1,3 mld transakcji rocznie – może się zdarzyć, że wskutek ludzkiego błędu brakuje ceny lub nie zostanie ona na czas zmieniona” - napisało biuro prasowe sieci Biedronka.

Zapewniło też, że Biedronka przywiązuje ogromną wagę do zapewnienia poprawności etykiet cenowych w działaniach operacyjnych.

Inspekcja Handlowa tylko od 1 stycznia do 30 września 2019 roku otrzymała ponad 230 skarg na nieprawidłowe podawanie cen w Biedronkach. Najczęściej dotyczyły różnic między kwotą uwidocznioną na półce a tą zakodowaną w kasie oraz braku cen przy produkcie.

Jeśli zarzuty się potwierdzą, spółce Jeronimo Martins Polska grozi kara do 10 proc. obrotu.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 6

  • 4
    BARDZO PRZYDATNY
  • 1
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 1
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (6)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
  • ~wysoki koszt niskich cen 6 21 dni temuocena: 100% 

    problem zaczyna się gdy nie jest to statystyczny błąd tylko celowe utrzymywanie kosztów personalnych poniżej poziomu który jest w stanie zapewnić sprawne funkcjonowanie sklepu.... codziennie niskie ceny = codziennie niskie pensje = codziennie niskie zatrudnienie = codzienne tolerowanie niedomagań ot założenia wpisane w mechanizm cenowy tj. predatory pricing. Inaczej tj. podnosząc zatrudnienie = mając wyższe koszty = mieliby wyższe ceny standard lub promo. Proste

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~Racjonalny 5 21 dni temuocena: 0% 

    Załóżmy że gazetka ma ok 100 produktów, wtedy tygodniowa skala zmian cen w sieci Biedrona wynosi 290 000 cen. We wspomnianym okresie Biedronka zmieniła ceny około 10,5 mln razy, tak więc ilość skarg w stosunku do ilości zmian cen to 0,002%. Mówimy tu tylko o promocji! Proceder niewielki, więc po co to bicie piany?

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~sd5 4 21 dni temuocena: 50% 

    @Jendrula wg innego portalu "Tylko od 1 stycznia do 30 września 2019 r. Inspekcja Handlowa otrzymała ponad 230 skarg na nieprawidłowe podawanie cen w Biedronkach." Osobiście sam kilkukrotnie spotkałem się z inną ceną nie wspominając o tym, iż często cen nie ma.

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~Jendrula 3 21 dni temu

    Czy ktoś dysponuje informacjami o ilości skarg na inne sieci w tym czasie?

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~poi 2 23 dni temuocena: 100% 

    kiedy kontrole pip aby sprawdzić warunki pracy jakie panuja

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~Luki 1 23 dni temuocena: 67% 

    Ja właśnie z tego powodu przestałem robić jakiekolwiek zakupy w biedronce. Powinni im dowalić maksymalną, przewidzianą prawem karę.

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
REKLAMA
do góry strony