REKLAMAMODERN-EXPO  - Baner Główny (styczeń-luty 2020)
Partnerski program Grupy Delko pozwala sklepom spożywczym wyraźnie zwiększyć sprzedaż produktów chemiczno­‑kosmetycznych. Zdaniem detalistów największą wartością projektu jest profesjonalna wiedza w zakresie zarządzania sprzedażą całej kategorii przekazywana przez koordynatorów.
REKLAMA
Delko zapewnia sklepom serwis logistyczny, pakiet marketingowy, jednolite materiały POS, wsparcie reklamowe i opiekę ze strony przeszkolonych koordynatorów

Delko zapewnia sklepom serwis logistyczny, pakiet marketingowy, jednolite materiały POS, wsparcie reklamowe i opiekę ze strony przeszkolonych koordynatorów

Rozwijany od niespełna trzech lat program partnerski Blue Stop, w którym obecnie uczestniczy ponad 280 sklepów z całej Polski, to sztandarowy projekt detaliczny Grupy Delko, za pomocą którego dystrybutorzy starają się pozyskiwać nowych klientów oraz umacniać relacje biznesowe z dotychczasowymi odbiorcami. Tym samym porządkują rozproszony rynek tradycyjny. – Wprowadzamy nowe formy działań promocyjnych, ukierunkowanych na generowanie odpowiednio wysokiej marży u partnera, przy zachowaniu atrakcyjnej, przystępnej ceny – mówi Paweł Godlewski, odpowiedzialny za projekt Blue Stop.

Profesjonalne zarządzanie kategorią

Najciekawszym elementem pakietu Blue Stop jest oferta specjalistycznego wsparcia dla sklepów ogólnospożywczych, zwłaszcza osiedlowych. W tych sklepach sprzedaż kategorii chemiczno­‑kosmetycznej odpowiada zaledwie za kilka procent obrotów, chociaż dla klientów to ważna grupa produktów. Jednak z punktu widzenia detalisty jest to kategoria kłopotliwa, bo specyfika handlu tymi towarami znacznie różni się od spożywki. – Dostarczamy kupcom: systemy wizualizacji i informacji, jednolity asortyment w ramach listy preferowanych indeksów oraz produktów marki Delko, pełny serwis logistyczny, zintegrowany pakiet marketingowy, materiały POS, wsparcie reklamowe, opiekę ze strony przeszkolonych koordynatorów. W przygotowaniu są programy lojalnościowe i konkursy dla klientów – wylicza nasz rozmówca.

Twórcy programu Blue Stop naturalnie podkreślają jego zalety. Najważniejsze jest jednak zdanie adresatów, czyli detalistów. Sądząc po dynamice wzrostu, oferta Grupy Delko może się podobać – na początku 2014 roku partnerów było około 140, do dzisiaj ta liczba się podwoiła.

W Mokpolu się udało

Warszawska Spółdzielnia Spożywców Mokpol, prowadząca 22 sklepy samoobsługowe o powierzchni od 200 do 2000 mkw., do programu Blue Stop przystąpiła w grudniu 2013 roku, tworząc dużą strefę Blue w swoim największym supermarkecie, znanym Megasamie na Ursynowie. Rok później chętnie rozszerzyła program na wszystkie sklepy. Zdaniem prezesa Mokpolu Sylwestra Cerańskiego największą wartością projektu jest pozyskanie profesjonalnego know­‑how dla zarządzania sprzedażą całej kategorii. – W sklepach spożywczo­‑przemysłowych wartość sprzedaży kosmetyków i chemii gospodarczej odpowiada zwykle za 3­‑8 proc. obrotów. W przypadku sieci Mokpol dochodzi do 10 proc. Oczywiście program Blue Stop, jak każdy długofalowy projekt, powinien być stale udoskonalany. Bardzo ważna jest wyważona oferta promocyjna. Należy pamiętać, że promocje muszą zaspokajać potrzeby i oczekiwania detalistów, czyli klienta ostatecznego, a nie producenta. Często rozmawiamy na ten temat, a to niełatwe dyskusje, z naszym partnerem, czyli Delko – tłumaczy spółdzielca.

Małe wiejskie sklepy

Jak zapewnia Małgorzata Nowak, wiceprezes Gminnej Spółdzielni Samopomoc Chłopska w Grębowie k. Tarnobrzegu, program Blue Stop sprawdza się także na wsi. Spółdzielnia dysponuje 15 małymi sklepami – największy ma 100 mkw. – w jednym z nich jest prowadzony program partnerski. – Weszliśmy do niego na próbę, skusiły nas regularnie wydawane gazetki promocyjne z artykułami chemiczno­‑kosmetycznymi, to w naszej miejscowości była nowość. Próba się opłaciła, odnotowujemy regularne wzrosty sprzedaży. Bardzo dobrze idą u nas produkty marek Blue, Oskar, Filip czy Delikato. Zastanawiamy się, czy nie przyłączyć do sieci kolejnego sklepu. Zewsząd otaczają nas Rossmanny i Biedronki, dlatego musimy jeszcze intensywniej współpracować z koordynatorami i producentami. Niektórzy producenci dostrzegają potencjał małych wiejskich sklepów. Apel do pozostałych, aby również w nie inwestowali, organizując wystawki, promocje, gratisy dla klientów itd. – zachęca nasza rozmówczyni.

Mikrosieć docenia partnerstwo

Piotr Szczepaniak, właściciel 6 sklepów w podłódzkich miejscowościach Głowno i Stryków, do programu wprowadził wszystkie swoje placówki handlowe. – W przypadku sklepów spożywczych tego rodzaju program jest bardzo przydatny. W pakiecie dostałem system oznaczeń w sklepie, dobre gazetki promocyjne, które operatorzy sami dostarczają pod drzwi naszych klientów, a także dużą ofertę asortymentową, w tym produkty Delko w dobrych cenach. Jeśli chodzi o warunki współpracy, to z mojego punktu widzenia najistotniejsza jest możliwość zwrotu nietrafionego asortymentu promocyjnego. Nam daje to większą swobodę w korzystaniu z promocji, zmniejsza ryzyko strat. Z kolei operatora programu zmusza to do starannego, przemyślanego doboru towarów gazetkowych. Moim zdaniem takie rozwiązanie powinno być standardem, także w spożywce, ponieważ wychodzi na zdrowie obu stronom – przekonuje kupiec.

Producenci są za

Producenci również doceniają program Blue Stop. Takiego zdania jest Dariusz Kiszkurno, regionalny menadżer sprzedaży w firmie Colgate­‑Palmolive Poland. – Z punktu widzenia naszej firmy – producenta artykułów chemicznych i kosmetycznych – program Blue Stop sieci Delko jest pożyteczny. Co dla nas ważne, partnerami tego programu są m.in. sklepy ogólnospożywcze z działami chemiczno­‑kosmetycznymi, które dzięki Blue Stop zyskują dostęp do oferty cenowej i asortymentowej oraz do narzędzi marketingowych, z których dotychczas korzystały głównie drogerie i sklepy specjalistyczne.

Konrad Kaszuba

Wiadomości Handlowe, Nr 8  (147), Sierpień 2015

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 0

  • 0
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony