REKLAMAJACOBS - NA ŚWIĘTA - Baner Główny (17-23.12.2018)

(fot. H.Dahlstrom/Flickr, na lic. CC BY-2.0)

Podczas wtorkowego spotkania w Brukseli ministrowie finansów państw UE nie doszli do porozumienia w sprawie podatku cyfrowego dla wielkich graczy e-commerce. Zwyciężyły partykularne interesy oraz obawy przed odwetem USA. Na stole pozostał znacznie skromniejszy plan B – relacjonuje Gazeta Prawna.

REKLAMAPszczółka - Belka w artykułach - Chochliki (17-20.12.2018)

Kraje Unii Euopejskiej tracą grube miliony wpływów podatkowych, których płacenia unikają dzięki sztuczkom księgowym firmy generujące miliardowe przychody. Komisja Europejska próbuje zmniejszyć te straty, nakładając specjalny podatki od sprzedaży online. Pomysł blokują jednak mniejsze kraje, takie jak Irlandia, Szwecja czy Dania, które goszczą amerykańskie koncerny, korzystające z przyjaznych systemów podatkowych. Z kolei Niemcy, popierające uszczelnienie systemu fiskalnego, obawiają się retorsji ze strony USA – czytamy w Gazecie Prawnej.

Komisja Europejska zaproponowała, aby obłożyć nowym podatkiem wyłącznie największe firmy, osiągające w skali globalnej przychody powyżej 750 mln euro, a w UE – 50 mln euro. Podatek miałby wynosić 3 proc. wysokości przychodu – osiąganego z całej działalności online, w tym z e-commerce czy sprzedaży danych – co dałoby krajom członkowskim dodatkowe wpływy rzędu 5 mld rocznie. Jednak mimo ogromu pracy i wielu spotkań na różnych szczeblach ostatecznie nie udało się osiągnąć porozumienia w sprawie nowej daniny – kontynuuje Gazeta Prawna.

W tej sytuacji Francja i Niemcy zaproponowały kompromis, wzywając KE do ograniczenia zakresu opodatkowania wyłącznie do reklam w sieci. Nowa propozycja ma być przedstawiona w marcu. Jednak jeśli nawet zostanie przyjęta, mogłaby wejść w życie dopiero w 2021 r. Dlatego duże kraje UE wprowadzają własne podatki od zysków osiąganych w internecie, co z kolei narusza spójność europejskiego rynku wewnętrznego.

Czytaj więcej na stronie gazetaprawna.pl

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 0

  • 0
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony