REKLAMARC Foods - baner główny - grudzień 2018

(fot. pixabay.com)

85 proc. Polaków deklaruje, że na pierwszym miejscu wśród czynników kluczowych przy wyborze żywności stawiają jakość. Smak i cena znajdują się dopiero na kolejnych pozycjach – zauważa w rozmowie z serwisem wiadomoscihandlowe.pl Agnieszka Pragacz, brand manager w firmie Bakalland.

REKLAMAMAURENT (EVEROAD) - belka w artykułach - I etap - (10-25.12.2018)

Co jest motorem kategorii zdrowszych alternatyw dla klasycznych słodkich i słonych przekąsek?

Rynek zdrowych przekąsek dynamicznie rośnie z uwagi na panujące trendy prozdrowotne. Coraz więcej konsumentów jest świadomych jakie znaczenie dla ich zdrowia i samopoczucia ma dieta, oraz tego, które produkty do niej włączyć, a które zdecydowanie powinny być wykluczone. W przeprowadzonych na nasze zlecenie badaniach „Trendy na rynku żywności”, konsumenci na pierwszym miejscu wśród czynników kluczowych przy wyborze żywności deklarowali, że zwracają uwagę przede wszystkim na jej jakość  - tak twierdzi 85 proc. badanych. Smak i cena znalazły się dopiero na kolejnych pozycjach. Co więcej, decydując się na konkretne wybory spożywcze, konsumenci unikają takich składników, jak syntetyczne barwniki (40 proc. konsumentów), syrop glukozowy (25 proc. konsumentów) czy oleje utwardzone (26 proc. konsumentów). Konstruując swoją dietę zwracają również uwagę na rekomendacje rzetelnych ekspertów, np.  Instytutu Żywności i Żywienia. Dlatego dbają o to, by codzienny jadłospis zawierał pięć porcji warzyw i owoców oraz  zbudowany był w myśl Piramidy Zdrowego Żywienia i Aktywności Fizycznej, w której również orzechy zajmują bardzo ważne miejsce. Stąd wynika rosnąca popularność zdrowych przekąsek, takich jak suszone owoce, orzechy, batony zbożowe i owocowe, które będą w najbliższych latach zyskiwały coraz większe znaczenie na rynku.

Czy takie wyroby sprawdzają się w sklepikach szkolnych i placówkach handlowych znajdujących się w pobliżu szkół?

Orzechy wpisują się w opracowaną w 2017 roku przez Instytut Żywności i Żywienia Piramidę Zdrowego Żywienia i Aktywności Fizycznej Dzieci i Młodzieży, która powstała z myślą o dzieciach i młodzieży w wieku 4-18 lat oraz ich rodzicach, opiekunach i nauczycielach. Jest drogowskazem dla osób zajmujących się żywieniem dzieci, pracowników szkół i przedszkoli odpowiedzialnych za opracowanie zasad zbiorowego żywienia, w których z powodzeniem mogą gościć bakalie. Ma ona również wpływ na kształt oferty w maszynach vendingowych, w których przekąski Bakalland zagościły na dobre. Co więcej, wiele bakalii Bakalland i batonów zbożowych BA! Kids może być bez przeszkód sprzedawanych w szkolnych sklepikach, ponieważ spełniają restrykcyjne wymagania Ministerstwa Zdrowia w tym zakresie.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 1

  • 1
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony