REKLAMARetail FMCG Congress - Banner Główny - lipiec 2020

HANDEL I DYSTRYBUCJA

konsument i trendy zakupowe

 

17 października 2019, 09:29

Mirosław Luboń, dyrektor generalny PSSB

Mirosław Luboń, dyrektor generalny PSSB (Newseria)

Obroty na rynku sprzedaży bezpośredniej przekraczają 3 mld zł i rosną o 3-6 procent rok do roku. Z firmami, które wybrały ten sposób dystrybucji, współpracuje obecnie ok. 1 mln osób, a dla 20 proc. z nich jest to główne źródło dochodu.

REKLAMAWH Market NETTO_belka w artykulach_lipiec-sierpień 2020

Na rynku sprzedaży bezpośredniej na przestrzeni ostatnich 25 lat w branży zaszły ogromne zmiany, z których główną jest rosnący udział nowych technologii i zmiana kategorii produktowych sprzedawanych w tym kanale. 
Polskie Stowarzyszenie Sprzedaży Bezpośredniej, które monitoruje przestrzeganie standardów etycznych przez kilkadziesiąt firm członkowskich, m.in. Amway, Avon, Herbalife, Mary Kay, Nu Skin, Oriflame i Zepter, startuje właśnie z kampanią pokazującą korzyści płynące z pracy w tej branży. 

Stowarzyszenie zauważyło, że wizerunek branży psują nierzetelne firmy, które organizują pokazy, podczas których stosują techniki manipulacyjne, namawiając klientów do zakupu drogich garnków, kołder czy urządzeń medycznych. Ofiarą takich trików manipulacyjnych najczęściej padają osoby starsze. Dlatego od początku tego roku PSSB wspólnie z UOKiK prowadzi specjalną kampanię „Poznaj swojego kontrahenta” wymierzoną w nieuczciwych sprzedawców.

Mirosław Luboń, dyrektor generalny PSSB podkreśla, że ponad 80 proc. konsultantów jest zadowolonych z dotychczasowej współpracy, podobnie jak 90 proc. konsumentów.

Z branżą sprzedaży bezpośredniej współpracuje około miliona konsultantów. Większość (59 proc.) stanowią osoby w wieku 25–44 lata, kolejne 15 proc. sprzedawców ma między 45 a 54 lata. Blisko 30 proc. współpracuje z tą branżą od ponad 10 lat, a zdecydowaną większość, bo aż 90 proc. osób zajmujących się sprzedażą bezpośrednią, stanowią kobiety, dla których zaletą jest możliwość zarobienia dodatkowych pieniędzy czy elastyczne godziny pracy.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 0

  • 0
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
REKLAMAWH Market Spółdzielnie_Halfpage_czerwiec-lipiec 2020
do góry strony