REKLAMAMLEKOVITA - Baner Główny (31.10 - 24.11.2019)

(fot. Pixabay CC0)

Polskie Stowarzyszenie Browarów Rzemieślniczych opublikowało pierwszy raport roczny z działalności zrzeszonych w PSBR browarów kraftowych. Podsumowaniem objęty jest pełny rok 2018.

REKLAMAPurella - SuperHerbs - Belka w artykułach (15-30.11.2019)

Browary rzemieślnicze skupione w PSBR uwarzyły w 2017 r. 68 tys hektolitrów piwa. Łączna produkcja wszystkich browarów rzemieślniczych w Polsce szacowana jest na poziomie 140-200 tys hl. Oznacza to, że PSBR skupia producentów odpowiedzialnych za 35-50 proc. (wolumenowo) piw kraftowych na rynku. Wobec prawie 41 mln hl piwa wyprodukowanego w Polsce łącznie, w trzech segmentach rynku (koncernowy, regionalny i rzemieślniczy/kraftowy), udział piw kraftowych w rynku to wg szacunków PSBR 0,4 - 0,5 proc.

Średni poziom produkcji browaru rzemieślniczego to ponad 2800 hl (ok. 560 000 tys. butelek 0,5 l). Zdecydowana większość to piwa górnej fermentacji (ale), które stanowiły 90 proc. całej produkcji browarów PSBR wobec 10 proc. piw dolnej fermentacji (lagery).

Najpopularniejszymi opakowaniami dla piw rzemieślniczych są butelka 0,5 l (bezzwrotna) oraz jednorazowy keg Petainer 30 l.

Browary rzemieślnicze balansują między stałością oferty – aż 224 piwa w stałej ofercie w 2018 r. – a różnorodnością i nowościami. Nowych piw wprowadzonych na rynek było aż 357, co daje średnio nowe piwo kraftowe browarów PSBR na rynku na dzień. Cały segment wprowadził w tym okresie na rynek 2013 premierowych piw.

W browarze rzemieślniczym do wyprodukowania 1 tys. hl piwa potrzeba średnio 2,6 pracownika. Dla porównania –w produkcji koncernowej jest to 0,24 pracownika na każdy 1 tys hl. Zatem każdy 1 tys. hl zwiększonej produkcji w browarze rzemieślniczym to prawie 3 nowo zatrudnione osoby.

Browary rzemieślnicze są bardzo aktywne w promocji bezpośredniej swoich produktów – w roku 2018 uczestniczyły łącznie w 340 wydarzeniach promujących swoje piwa. Daje to średnio ponad jedno wydarzenie promocyjne na miesiąc dla każdego z browarów. Browarnicy i piwowarzy kraftu często poświęcają weekendy, by spotkać się z fanami swoich piw.

W roku 2018 do stowarzyszenia należało średnio 28 browarów rzemieślniczych. Podawanie danych do zestawienia było fakultatywne, na co zdecydowało się 24 członków PSBR.

Stowarzyszenie planuje przedstawiać zestawienia co 6 miesięcy, czyli dwa razy w roku – po półroczu oraz podsumowujące zakończony rok. Regularne zbieranie danych pozwoli już niebawem opisywać rynek polskich piw kraftowych również w kontekście pojawiających się trendów i dynamiki zmian zachodzących na rynku.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 1

  • 1
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
REKLAMA
do góry strony