REKLAMAKORAL - Baner Główny - Rożek Duo (19-24.05.2019)

Dane Nielsen za 2018 rok pokazują, że whisky to nadal jeden z najszybciej rosnących rynków wśród kategorii alkoholi – w minionym roku Polacy wydali na whisky ponad 2,3 mld zł, co dało wzrost sprzedaży o 11,5 procent . Sprzedaż whisky Brown-Forman, jednego z największych importerów alkoholi mocnych premium posiadającego takie marki, jak Jack Daniel’s, Woodford Reserve czy Finlandia Vodka, wzrosła w tym samym czasie o 17,2 procent.

REKLAMAKongres Rynku FMCG - Belka w artykułach (kwiecień - maj 2019)
Kamil Mruk, dyrektor marketingu Brown-Forman

Kamil Mruk, dyrektor marketingu Brown-Forman (fot. mat. pras.)

Z danych Brown-Forman Polska wynika, że w 2018 roku wolumenowa sprzedaż whisky marek z portfolio firmy wzrosła w Polsce o 16,9% w porównaniu do roku poprzedniego . - Od kilku lat w segmencie whisky obserwujemy mniej więcej stałe, kilkunastoprocentowe wzrosty. Prognozujemy, że takie tempo utrzyma się również w latach kolejnych. Najszybszego wzrostu spodziewamy się w sprzedaży produktów z segmentu premium i super premium. To efekt zarówno rosnących dochodów w Polsce, jak i zmian upodobań i  konsumpcji  - podkreśla Kamil Mruk, dyrektor marketingu Brown-Forman w Polsce.

W ramach długoterminowej strategii Brown-Forman koncentruje się na rozwoju marek alkoholowych w segmencie premium i super premium. Od początku swojej obecności w Polsce w 2003 roku, firma buduje długotrwałą relację ze swoimi partnerami i klientami opartą na odpowiedzialnym budowaniu marek, które rozwijają się i trwają przez pokolenia. Biorąc pod uwagę to, jak mało popularne były alkohole premium jeszcze kilka lat temu, można powiedzieć, że powolne, ale stabilne budowanie wartości rynku dobrych alkoholi przyniosło pożądany efekt. Dziś, jak wynika z badań, Polscy konsumenci przestawiają się na droższe wersje whisky. 45% kobiet i 50% mężczyzn deklaruje, że coraz częściej sięgają po nieco droższe i ciekawsze rodzaje alkoholi (Alco Hots IQS 2016).

Whisky w świadomości Polaków przez długi czas uchodziła za trunek luksusowy, drogi, a przez to „prezentowy”. Jak wyjaśnia Kamil Mruk, rosnąca popularność tego rodzaju alkoholi ma swój początek w dużych miastach, wśród bardziej zamożnych konsumentów, którzy dużo podróżują i są otwarci na nowe trendy. Wg badania Alco Hots IQS 2016 aż 55% kobiet i 48% mężczyzn deklaruje, że bardzo lubią nowe smaki w alkoholach, uwielbiają ich próbować. Jednak szczególną rolę w zwiększeniu popularności whisky ma pokolenie tzw. millenialsów.

Mocne alkohole z segmentu premium takie jak whisky idealnie wpisują się w potrzeby pokolenia millenialsów, którzy poszukują autentycznych marek mogących pochwalić się długą historią doskonałości. Jednocześnie chcąc doświadczać nowych rzeczy, poszukują marek, które dają coś w zamian. Nasze marki, takie jak legendarny Jack Daniel’s Tennessee Whisky, którego sposób tworzenia jest niezmienny od 1866 roku, spełniają oczekiwania polskiego pokolenia millenialsów, które jest otwarte są na różnorodność świata whisky – dodaje Kamil Mruk.

W odpowiedzi na zmieniające się upodobania na naszym rynku, Brown-Forman wybrał Polskę w 2018 r. jako jeden z pierwszy europejskich rynków sprzedaży przejętego globalnie portfela single malt’ów: The BenRiach, The GlenDronach oraz Glenglassaugh. Rozszerzanie ofert o nowe produkty jest efektem długoterminowej strategii Brown-Forman, w ramach której firma koncentruje się na rozwoju marek w segmencie premium i super premium. Dziś Polska jest w pierwszej dziesiątce krajów najbardziej perspektywicznych dla rozwoju Brown-Forman, plasując się na 6-ym miejscu pod względem wielkości.

 - Polski rynek whisky jest jednym z najszybciej rozwijających się na świecie, a zgodnie z prognozami ma przekroczyć barierę 6 mln skrzynek przed 2025 rokiem. Tym samym może upodobnić się wielkością do rynku niemieckiego. Nasze marki, nie tylko Jack Daniel’s Tennessee Whisky – ale również najnowsze produkty z naszej oferty, staną więc przed ogromną szansą rozwoju – mówi Ricardo Cupido, dyrektor generalny Brown-Forman na Polskę i Turcję.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 1

  • 0
    BARDZO PRZYDATNY
  • 1
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony