REKLAMABelgian Meat Office - Baner Główny (16-30.09.2019)

HANDEL I DYSTRYBUCJA

handel za granicą

 

21 sierpnia 2019, 15:06

Na rynku brytyjskim Ocado odpowiada za 18 proc. łącznej sprzedaży żywności online

Na rynku brytyjskim Ocado odpowiada za 18 proc. łącznej sprzedaży żywności online (fot. mat. prasowe Ocado)

Według najnowszych danych Kantar Worldpanel o udziałach firm detalicznych w brytyjskim rynku spożywczym, obejmujących 12 tygodni do 11 sierpnia 2019 r., sieci z brytyjskiej Wielkiej Czwórki po raz kolejny tracą na rzecz niemieckich dyskontów Aldi i Lidl. Jednak najszybciej zwiększającym sprzedaż detalistą okazał się supermarket online Ocado.

REKLAMAProxi Cloud Belka w artykułach_wrzesien

Lidl zwiększył sprzedaż na Wyspach o 7,7 proc. i osiągnął dzięki temu rekordowe udziały w brytyjskim rynku spożywczym 5,9 proc. Sieć otwiera dużo nowych sklepów i m.in. dzięki temu pozyskała w ciągu ostatnich trzech miesięcy 489 tys. nowych klientów. Sprzedaż marki własnej wzrosła w tym okresie aż o 19 proc. i obecnie stanowi już 13 proc. łącznych obrotów sieci.

Aldi zwiększył sprzedaż o 6,2 proc. Obecnie już niemal co drugie brytyjskie gospodarstwo domowe zrobiło w minionym kwartale zakupy w tej sieci, a na północy Anglii, gdzie detalista jest szczególnie popularny, odsetek ten wynosi ponad 58 proc.

Jednak najszybciej rosnącym detalistą spożywczym jest w Zjednoczonym Królestwie supermarket online Ocado, który zwiększył sprzedaż aż o 12,6 proc., zwiększając zarówno liczbę klientów o 7 proc., jak i średni koszyk zakupowy – o 1,93 funta. Obecnie Ocado ma 1,4 proc. udziałów w całym rynku spożywczym oraz odpowiada za 18 proc. łącznej sprzedaży żywności online.

Na tym tle zdecydowanie blado prezentują się rodzime sieci stacjonarne. Wielka Czwórka – Tesco, Asda, Sainsbury's i Morrisons – traciły zarówno sprzedaż, jak i udziały w rynku.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 0

  • 0
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (1)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
  • ~Praktyk 1 27 dni temu

    no tak, ale trzeba brac poprawke na skale. Czym innym jest wzrost o 7.7 % Lidla a czym innym wzrost Ocado. Jakby Dino na przyklad otworzylo sklep na wyspach a potem podobny drugi, to mogloby zanotowac ponad 100% wzrost yoy... i wtedy wynik Ocado wygladalby przy tym mizernie. Online nigdy nie lrzekroczy 10% a w duzych miastach 15% idzialu.

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
REKLAMA
do góry strony