REKLAMADAN CAKE - baner główny (listopad-grudzień)
Anna Aranowska-Bablok

Anna Aranowska-Bablok (Fot. materiały prasowe)

Rynek tradycyjnej czekolady osiągnął już swój pułap i rośnie powoli. Dużo szybciej rozwija się w przypadku produktów, co do których faktycznie można mówić o efekcie prozdrowotnym, takich jak czekolada gorzka i przekąski funkcjonalne – mówi Anna Aranowska-Bablok, prezes zarządu Cambridge Chocolate Technologies (CCT), która rozwija i komercjalizuje innowacyjne produkty w obszarze żywności funkcjonalnej.

REKLAMAEC Alkohole - belka w artykułach - DRINCO II

Cambridge Chocolate Technologies specjalizuje się w czekoladzie i przekąskach o właściwościach prozdrowotnych. Spółka właśnie zadebiutowała na New Connect. Opracowane i przetestowane przez nią produkty są oparte na innowacyjnych technologiach opracowywanych w Cambridge w Wielkiej Brytanii, z chronionymi prawami własności intelektualnej. Na zasadzie outsourcingu są produkowane przez kilku wytwórców na terenie Polski, m.in. w Krakowie i Poznaniu.

Pierwszy ze skomercjalizowanych przez CCT produktów to czekolada Esthechoc, która pomaga dbać o skórę. CCT podaje, że jedna porcja tej czekolady, spożywana dziennie, podwyższa poziom przeciwutleniaczy w skórze, pomaga poprawić jej mikrokrążenie, podnieść poziom tlenu i zapobiegać procesom starzenia w skórze sprzyjając młodemu wyglądowi. Produkt, dostępny na różnych rynkach (firma skupia się na działalności we Francji, Wielkiej Brytanii, Rosji i USA, a także Chinach) na terenie Polski jest dystrybuowany w blisko 50 salonach SPA i kosmetycznych (jest rekomendowany przez kosmetyczki), a także w kanale e-commerce. Jak mówi Anna Aranowska-Bablok, w ciągu pierwszych trzech kwartałów sprzedano 85 000 opakowań Esthechoc (jedno kosztuje około 160 zł).

CCT właśnie poinformowała, że pozyskała znaczącego odbiorcę na rynku chińskim – na tamtejszy rynek już listopadzie trafi 30 000 opakowań Esthechoc. - To efekt naszej strategii biznesowej, która zakłada pokazanie potencjału rynkowego rozwijanych technologii na najbardziej perspektywicznych rynkach. – mówi Anna Aranowska-Bablok.

W pierwszym kwartale 2018 roku na rynku amerykańskim zadebiutuje mleczna czekolada Fount mająca wszelkie właściwości zdrowotne czekolady gorzkiej; Fount jest skierowana do dzieci. Jak informuje Aranowska-Bablok, produkt będzie promowany głównie w USA za pośrednictwem tamtejszych influencerek, którymi będą aktywne w mediach społecznościowych matki. – Stawiamy na marketing kontentowy, dzięki któremu chcemy dotrzeć bezpośrednio do konsumentów – mówi prezes CCT.

Firma ma też gorzką czekoladę premium Re Choc dla dorosłych konsumentów. – Pracujemy też cały czas nad innymi prozdrowotnymi czekoladowymi przekąskami, np. masłem czekoladowym – dodaje Anna Aranowska-Bablok. – Zgłasza się do nas wiele firm produkujących żywność, które chcąc rozwijać się w segmencie produktów prozdrowotnych lub będąc pod presją zmiany receptur, są zainteresowane kupnem patentów. Są wśród nich znani producenci, będący właścicielami globalnych marek – mówi Aranowska-Bablok.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 1

  • 1
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony
"