REKLAMAKORAL - Baner Główny - Rożek Duo (15-28.04.2019)

PRZEMYSŁ I PRODUCENCI

Napoje i piwo

 

18 marca 2019, 17:25

Cieszy nas, że konsumenci wyraźnie preferują piwa z wyższej półki – mówi Paul Davies, prezes Carlsberg Polska.

Cieszy nas, że konsumenci wyraźnie preferują piwa z wyższej półki – mówi Paul Davies, prezes Carlsberg Polska. (Hubert Wójcik)

Sprzedaż Carlsberga w 2018 roku wzrosła o 3,4 proc. wolumenowo i o 7,2 proc. wartościowo. W tym roku firma chce utrzymać wzrosty. Głównie dzięki piwom z segmentu premium.

REKLAMAKongres Rynku FMCG - Belka w artykułach (kwiecień 2019)

W 2018 roku należące do Carlsberga marki premium osiągnęły wzrosty, gorzej radziły sobie piwa z niższych segmentów – Harnaś, Kasztelan zanotowały spadek, choć zdołały utrzymać pozycję w gronie TOP 10 marek piwa w Polsce.

– W zeszłym roku motorem sprzedaży były głównie bardzo dobra pogoda i sport, czyli mistrzostwa świata w piłce nożnej. Ale nie można zapominać o jeszcze jednym ważnym czynniku napędzającym rynek – premiumizacji – mówi Paul Davis, prezes Carlsberg Polska.

I dodaje: – W 2019 roku będziemy umacniać pozycję rynkową, budując udziały i wartości biznesu. Będziemy kontynuować rozwój oferty piw bezalkoholowych oraz premium, aby sprostać oczekiwaniom konsumentów. Liczymy również na stabilne i przewidywalne otoczenie biznesowe, niezmiernie ważne, aby planować działania i inwestycje w dłuższym horyzoncie czasowym – podkreśla Paul Davies.

Ponadto w 2018 roku rozpoczęła się rozbudowa i modernizacja Browaru Bosman w Szczecinie, która będzie sfinalizowana w 2019. Browar, oprócz warzenia m.in. lokalnej marki piwa Bosman, stanie się też centrum produkcyjnym i eksportowym na inne rynki w ramach Grupy Carlsberg. Inwestycja wyniesie łącznie ponad 92 mln zł, a zatrudnienie znajdzie w browarze dodatkowych 45 osób. O wyborze lokalizacji w Polsce, w Browarze Bosman zadecydowały m.in. doświadczony zespół, wysoka jakość warzonych tu piw oraz dogodne położenie.

Zeszły rok był pomyślny dla całej branży piwnej. Udało się odrobić spadki z roku 2017 (dla przypomnienia: spadek wartości w 2017 na poziomie -1,3 proc., wolumenu o -2,4 proc.). W 2018 roku wzrost wartościowy 7,7% przewyższył wzrost wolumenu 4,1%.  

Stabilne pozostają trendy konsumenckie: wyróżniający się w 2018 roku wzrost zainteresowania piwami bezalkoholowymi, rozwój piwnych specjalności i piw premium. Według danych Nielsena w 2018 roku największe wzrosty wartościowo zanotowały piwa bezalkoholowe (o 79,8 proc.). 

Pod względem wartości, w roku 2018 branża zanotowała duże wzrosty we wszystkich segmentach premium – na poziomie 15,7 proc., a sama kategoria najdroższych piw urosła aż o blisko 40 proc. Wzrost piw smakowych w tym radlerów wyniósł 33 proc. 

– Cieszy nas wzrost wartości kategorii, to że konsumenci wyraźnie preferują piwa z wyższej półki – specjalności i piwa premium. Pozytywnie oceniam również wzrost piw bezalkoholowych. Te trendy przekładają się na większą wartość rynku. Budowanie wartości kategorii jest krytyczne ze względu na wyzwania kosztowe – rosnące ceny surowców, mediów i pracy – mówi Paul Davies, prezes Carlsberg Polska.

  

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 2

  • 2
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony