REKLAMAVFK - baner główny
Carrefour Polska zamontował na dachu Galerii Słowiańskiej instalację wykorzystującą technologię fotowoltaiczną i wiatrową.

Carrefour Polska zamontował na dachu Galerii Słowiańskiej instalację wykorzystującą technologię fotowoltaiczną i wiatrową. (Carrefour Polska)

Carrefour Polska, właściciel i zarządca Galerii Słowiańskiej, zamontował na dachu zgorzeleckiego obiektu nowatorską instalację wykorzystującą technologię fotowoltaiczną i wiatrową. Specjalne panele oraz wiatraki działają od początku września br.  

REKLAMATARGI KIELCE (FPL) - belka w artykułach

Hybrydowy układ wdrożony na dachu hipermarketu Carrefour w Galerii Słowiańskiej jest pierwszą tego typu instalacją zbudowaną przez sieć, a zarazem pierwszym układem zbudowanym na taką skalę w Polsce. Jego całkowita moc to blisko 40 kW. Pozwoli to pokryć około 3 procent całkowitego zapotrzebowania na energię elektryczną hipermarketu. 

Instalacja fotowoltaiczna na dachu sklepu składa się 86 modułów o łącznej mocy 23,7 kW. Panele zostały ustawione w kierunku południowo-zachodnim na specjalnych konstrukcjach o nachyleniu 15 stopni. Z instalacją współpracuje 16 turbin wiatrowych o łącznej mocy 16 kW. Średnica łopat każdej turbiny wynosi 2 metry.    

- Układ hybrydowy na dachu Galerii Słowiańskiej w Zgorzelcu to projekt testowy. Kolejne miesiące pozwolą nam dokonać oceny pracy całej instalacji. W przypadku potwierdzenia jej efektywności i uzyskanych oszczędności energii elektrycznej, projekt wdrożymy także w innych lokalizacjach – mówi Paweł Dolański, dyrektor Departamentu Aktywów w Carrefour Polska. 

Funkcjonowanie instalacji jest monitorowane na bieżąco. Sprawdzane są między innymi aktualna moc układu, łączna moc dzienna czy wskaźnik redukcji CO2. 

Hybrydowa instalacja to nie jedyne ekologiczne rozwiązanie wdrażane w obiektach Carrefour Polska. Już w 5 sklepach sieci - w Sosnowcu, Zamościu, Olsztynie, Gdańsku oraz Warszawie – zastosowany został innowacyjny system wykorzystujący temperaturę wód podziemnych do obniżenia lub podwyższenia temperatury powietrza w obiekcie. W remodelingowanych i nowych placówkach Carrefour inwestuje również w energooszczędne regały chłodnicze oraz w wymianę systemów chłodniczych wykorzystujących freony na przyjazne środowisku instalacje wykorzystujące dwutlenek węgla. Rozwiązanie to pozwala zmniejszyć zużycie energii o 20 procent.

Carrefour Polska sieć handlowa, pod szyldem której działa w Polsce prawie 900 sklepów w 5 formatach: hipermarketów, supermarketów, sklepów osiedlowych i specjalistycznych oraz sklepu internetowego. Carrefour jest w Polsce również właścicielem sieci 20 centrów handlowych o łącznej powierzchni ponad 230 000 GLA oraz sieci ponad 40 stacji paliw. 
 

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 4

  • 3
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 1
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony
"