REKLAMAHELIO - Baner Główny - Masy (15-21.10.2018)
Christophe Rabatel, dyrektor generalny Carrefour Polska

Christophe Rabatel, dyrektor generalny Carrefour Polska (Carrefour Polska)

Jednym z największych zadań - które w ramach transformacji żywieniowej stoi przed siecią Carrefour w Polsce - jest demokratyzacja produktów bio. Polski rynek żywności ekologicznej notuje stały wzrost zapotrzebowania ze strony konsumentów, a jednocześnie charakteryzuje się ograniczoną dostępnością produktów, ich małą różnorodnością i wysokimi cenami. Nadal odczuwalny jest brak odpowiedniej edukacji oraz rozwiązań obecnych od wielu lat na rozwiniętych rynkach: niemieckim, francuskim czy austriackim.

REKLAMAKongres Słodycze i Przekąski 2018 - belka w artykułach

Aby promować rozwój rolnictwa ekologicznego, sieć zapewnia długotrwałe wsparcie od Fundacji Carrefour dla rolników w zakresie przekształceń na rolnictwo ekologiczne. W tym celu Carrefour Polska wdraża nowy projekt - granty dla rolników zainteresowanych rolnictwem ekologicznym. Jest to możliwe dzięki przekazaniu środków finansowych przez Fundację Carrefour na realizację projektów realizowanych przez Fundację AgriNatura oraz Społeczny Instytut Ekologiczny. Łączna wartość grantów wynosi prawie 185 000 EUR, co odpowiada 800 000 zł (licząc po aktualnym kursie 1 EUR równym 4,32 PLN).

- Jednym z nowych, strategicznych obszarów, w które Carrefour Polska chce się angażować w ramach transformacji żywieniowej, jest polskie rolnictwo bio. Uważamy, że do dalszego rozwoju wymaga ono wsparcia ze strony firm takich jak nasza. Dlatego Carrefour chce nawiązać długofalową współpracę z polskimi rolnikami, aby promować produkty lokalne i ekologiczne wśród klientów sieci - powiedział Christophe Rabatel, dyrektor generalny Carrefour Polska.

Celem projektu Fundacji AgriNatura jest zwiększenie ilości i różnorodności ekologicznych warzyw na rynku poprzez zapewnienie gospodarstwom rodzinnym wsparcia, niezbędnego do rozwoju i dywersyfikacji produkcji warzyw bio na krajowym rynku. Projekt będzie wspierał 20 rolników poprzez inwestycje, szkolenia i rozwijanie potencjału, koncentrując się na rozwoju produkcji warzyw i różnorodności biologicznej w rolnictwie. Celem drugiego projektu, realizowanego przez Społeczny Instytut Ekologiczny, jest wsparcie przejścia na rolnictwo ekologiczne poprzez wdrożenie pełnego procesu konwersji do tego modelu produkcji w 5 wybranych gospodarstwach. Beneficjenci projektu otrzymają pomoc ekspercką i finansową, w tym dokładne planowanie - od transformacji metod produkcji po marketing i sprzedaż nowych produktów - doradztwo w zakupie niezbędnych narzędzi oraz środków produkcji, takich jak nasiona lub podstawowy sprzęt oraz szkolenie w celu podniesienia ich wiedzy i umiejętności.

Carrefour Polska to omnikanałowa sieć handlowa, pod szyldem której działa w Polsce prawie 900 sklepów w 5 formatach: hipermarketów, supermarketów, sklepów osiedlowych i specjalistycznych oraz sklepu internetowego. Carrefour jest w Polsce również właścicielem sieci 20 centrów handlowych oraz sieci ponad 40 stacji paliw.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 1

  • 1
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (1)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
  • ~znudzony konsument 1 miesiąc temu

    Taaa, francuski koncern zamiast wspierać swoje rolnictwo będzie chciał wspierać polskich konkurentów dla francuskich rolników. Jako konsument nie wierzę Wam ani na słowo.

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
do góry strony