REKLAMAMLEKOVITA - Baner główny - WPC (sierpień-wrzesień 2018)

Carrefour otworzył w Szanghaju swój najnowszy koncept Le Marche. To inteligentny sklep z francuskim klimatem, koncentrujący się na cateringu i świeżej importowanej żywności. Zastosowano w nim wiele innowacji cyfrowych, wdrożonych z pomocą chińskiej firmy Tencent. Jednocześnie jest to flagowy obiekt inteligentnego sklepu Tencent, przyjmującego płatności w systemie we-chat.

REKLAMAFBK 2018 - belka w artykułach - (sierpień-wrzesień 2018)

(mat. prasowe)

Nowy sklep oferuje zarówno nowinki znanych i popularnych marek, jak i propozycje produktów niszowych. Żywność to ok. 80 proc. całości oferty, przy czym jedzenie z importu to ok. 20 proc. W sklepie wydzielona została strefa żywności importowanej, Carrefour Le Marche Food Avenue. Jest podzielona na kraje i regiony pochodzenia – np. Francja, Włochy, wiele innych krajów europejskich, są także specjały azjatyckie, np. z Japonii czy Korei. Strefa kuchni świata w  przeciwieństwie do tradycyjnych layoutów, nie jest całkiem oddzielona od reszty hipermarketu, ale stanowi jego integralną część.

Sklep oferuje także produkty modowe, dostępne w dziale zdrowie i uroda. To głównie moda europejska, ale są też całe półki produktów z Korei i Japonii. Kolejnym priorytetem są produkty marki własnej. Obecnie na rynku chińskim to głównie żywność, ale także napoje i alkohole.

Jeden poziom dwupiętrowego obiektu zajmuje strefa gastronomiczna, oferująca potrawy z całego świata, zarówno do spożycia na miejscu, jak i na wynos. Można tu zlecić przyrządzenie np. owoców morza, kupionych w części sklepowej albo skorzystać z oferty licznych regionalnych punktów gastronomicznych, oferujących specjały z całego świata.

W obiekcie zaadoptowano liczne innowacje cyfrowe. Na obu poziomach oprócz tradycyjnych stanowisk kasowych funkcjonują kasy samoobsługowe. Wdrożone są także rozwiązania scan&go oraz płatności wykorzystujące systemy rozpoznawania twarzy. Taki system można wypróbować po uprzedniej rejestracji i identyfikacji, dokonanej za pośrednictwem systemu płatności we-chat – użytkownik nie musi sięgać po portfel czy telefon, wystarczy, że się uśmiechnie do kamery.

W Carrefour Le Marche funkcjonuje system elektronicznych etykiet cenowych, z cenami zarządzanymi centralnie. Inne ważne rozwiązania technologiczne, zintegrowane z placówką, to sklep online oraz platforma O2O (online-to-offline), za pośrednictwem której można zrealizować pilne zakupy z dostawą w ciągu godziny – usługa jest dostępna w promieniu ok. 3 km od marketu.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 7

  • 5
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 1
    OBOJĘTNY
  • 1
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony