REKLAMAROS-SWEET - Moreso Świąteczne Wypieki_Baner Główny(18-24.11.2019)

(materiały prasowe)

W 2015 r. sieć Carrefour Polska przejęła od Grupy Belvedere (obecnie Marie Brizard) niemal 40 sklepów z alkoholem pod szyldem Galerie Alkoholi działających w Łodzi i na Podlasiu. Zakup sieci sklepów monopolowych był ciekawym krokiem, który miał pomóc francuskiej firmie w zbudowaniu nowej nogi biznesowej na polskim rynku. Czy firma będzie w stanie wykorzystać jego potencjał, czy może jednak da się wyprzedzić konkurencji?

REKLAMAVITAKRAFT - VITA NATURE - BELKA W ARTYKUŁACH (15-30.11.2019)

Dla Carrefoura sieć Galerie Alkoholi miała być początkiem większego projektu, w ramach którego wokół marki skonsolidowany zostałby bardzo rozdrobniony obecnie rynek specjalistycznych sklepów z alkoholami. W ciągu niemal pięciu lat sieć urosła jedynie o trochę ponad 10 sklepów i liczy dziś ponad 50 placówek. To stan na koniec 2018 r., bo na początku roku było ich o 10 więcej.

W 2015 r. Carrefour zapowiadał, że w przyszłości chce rozwinąć sieć Galerie Alkoholi na całą Polskę. Francuski operator planował także wprowadzić zmiany w asortymencie, uzupełniając go m.in. o produkty ze swojej oferty, poprawić warunki zakupowe, a także ekspozycję produktów w sklepach. Firma zapowiadała, że sieć będzie rozwiana poprzez system partnerski, który miał być dużo bardziej efektywny i pozwolić na szybszy rozwój sieci.

Dzisiaj Galerie Alkoholi mają trochę ponad 50 punktów. To niewiele, ale stanowi dobry punkt wyjścia do dalszego rozwoju. W tym miejscu należy przypomnieć, że na integrację rynku sklepów z alkoholem mocno postawili konkurenci Carrefoura. Grupa Eurocash ma pod marką Duży Ben już 50 placówek, sieć Al.Capone w tym roku chce mieć 40 sklepów, a za dwa lata 70, zaś  William Carey, były prezes CEDC, kontroluje już ok. 150 sklepów pod różnymi szyldami. Na rynku działa także wiele niewielkich sieci monopolowych liczących od kilku do kilkudziesięciu sklepów, które bez efektywnego wsparcia, know-how i lepszych warunków zakupowych nie będą w stanie dynamicznie się rozwijać, a ich celem będzie raczej przetrwanie i zapewnienie właścicielom utrzymania.

Skala każdego z tych projektów jest ciągle niewielka w porównaniu z potencjałem integracyjnym – jaki według ekspertów – ma polski rynek sklepów specjalistycznych sprzedających alkohol. Według nich, w Polsce na liczącym ok. 6000 sklepów rynku sklepów monopolowych jest miejsce dla dwóch sieci liczących po ok. 1000 sklepów każda, plus kilka mniejszych liczących od 100 do 300 sklepów. Jest więc o co się bić, szczególnie, że Polacy wypijają średnio na głowę 11 litrów czystego spirytusu i nic nie zapowiada gwałtownych spadków sprzedaży, a jedynie zmianę preferencji. Jednocześnie rośnie sprzedaż alkoholi z półki premium, które generują wyższe marże dla sklepów. Oczywiście rynek będzie się nie tylko integrował, ale także oczyszczał z najsłabszych pod względem oferty i obsługi placówek.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 3

  • 1
    BARDZO PRZYDATNY
  • 1
    PRZYDATNY
  • 1
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (1)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
  • ~Alkoshop 1 4 miesiące temu

    Marudzi? A potencjal na pewno jest, bo coraz wiecej alkoholu kupujemy, pijemy i coraz bardziej roznorodnych

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
REKLAMA
do góry strony