REKLAMAHELIO - Baner Główny - MASY (11-17.11.2019)

(Źródło: Carrefour)

Carrefour Polska ogłosił najlepsze inicjatywy 10. kampanii Autodiagnostyk „Wyzwanie dla dostawców – odpowiedzialne opakowania”. Zdobywcą pierwszej nagrody została firma Stella Pack za projekt „Worki na śmieci jako ekologiczne opakowanie”, który pokazuje jak wykorzystać odpady w produkcie i skutecznie zamknąć obieg. Wyniki ogłoszono 16 października podczas Spotkania Dostawców Marki Własnej.

REKLAMAPurella - SuperHerbs - Belka w artykułach (15-30.11.2019)

Inicjatywa Stella Pack, uznana za najlepszą w tym roku, polega na produkowaniu worków na śmieci w układzie gospodarki obiegu zamkniętego. Stella Pack przetwarza odpady z folii, produkując około miliarda worków rocznie. Powstające produkty są pełnowartościowe i wszystkie ich elementy w pełni nadają się do ponownego przetworzenia, zarówno folia, jak i papierowy pasek wykorzystywany jako etykieta. Zwycięzca otrzyma ogólnopolską miesięczną kampanię promocyjną swoich produktów w sklepach sieci Carrefour.

– Dostawcy marki własnej Carrefour w tegorocznej kampanii przedstawili wiele ciekawych projektów, które odpowiadają na trendy społeczne, a także korespondują z naszymi działaniami w obszarze odpowiedzialnego gospodarowania opakowaniami, takimi jak redukcja masy opakowań naszych produktów marki własnej, wprowadzanie toreb kasowych z recyklingu, czy zapraszanie klientów w całym kraju na zakupy z własnymi wielorazowymi opakowaniami – mówi Barbara Kowalska, Dyrektor ds. Jakości i Zrównoważonego Rozwoju. – Zwycięski projekt firmy Stella Pack w pełni wpisuje się we wszystkie aspekty, które uznaliśmy za ważne, wyznaczając temat plebiscytu dla dostawców na 2019 rok. To inicjatywa, która skupia się na wykorzystaniu odpadów, zamykaniu obiegu w cyklu życia produktu oraz pozwala osiągnąć efekt skali, ponieważ worki są podstawowym produktem naszego partnera – dodaje.

Obok nagrody głównej, jury przyznało też dwa wyróżnienia. Firmę Białuty wyróżniono w kategorii ekoprojektowanie za pomysł biodegradowalnego opakowania na cebulę i ziemniaki, który wykazał, że nawet do produktów nisko cenowych, można wykorzystać nowoczesne, przyjazne dla środowiska opakowanie. W obszarze edukacji konsumentów doceniono inicjatywę Spółdzielni Ogrodniczej Grodzisko „Nasz produkt – Twoje opakowanie”, który zachęca klientów kupujących w siedzibie firmy do pakowania owoców do własnych opakowań lub całkowicie biodegradowalnych kartonów, które można nabyć w Spółdzielni. Po 6 miesiącach od rozpoczęcia działań, 90 proc. klientów korzysta ze swoich opakowań wielokrotnego użytku. Pozostałe 10 proc to osoby robiące zakupy w Spółdzielni po raz pierwszy.

Kampania Autodiagnostyk opracowana przez Carrefour, ma na celu promowanie zrównoważonego rozwoju wśród dostawców marki własnej i umożliwienie im oceny ich działań w tym zakresie. Każda odsłona kampanii skupia się na jednym ze wskazanych przez Carrefour obszarów z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu. W tegorocznej edycji kampanii przedsiębiorcy mogli zgłaszać w konkursie swoje inicjatywy związane z odpowiedzialną polityką opakowaniową i gospodarką obiegu zamkniętego.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 1

  • 0
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 1
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony