REKLAMAKORAL - Baner Główny - Rożek Duo (18-24.03.2019)

Carrefour potwierdza pozycję lidera w Paryżu, zwiększając liczbę punktów odbioru zamówień. Zgodnie z ubiegłorocznymi zapowiedziami CEO Carrefoura Alexandre Bomparda, do końca stycznia w Paryżu sieć będzie liczyła 31 placówek, a w regionie Lyonu 11.

REKLAMAATLANTA - Bakal vintage - Belka w artykułach (marzec 2019)

(mat. prasowe)

(Francuzi tradycyjnie nazywają punkty odbioru zamówień online angielskim słowem Drive – jako miejsce, do którego można podjechać samochodem i odebrać paczkę. Obecnie coraz popularniejsze stają się punkty odbioru zlokalizowane wewnątrz sklepów lub w osobnych lokalach, z przeznaczeniem dla pieszych. Stąd nazwa Drive Piéton – a w tekstach angielskich Pedestrian Drive. Jest ona w zasadzie oksymoronem, bo oznacza, w wolnym tłumaczeniu, „podjazd dla pieszych” – red.)

Paryska sieć punktów odbioru przesyłek Drive Piéton została uruchomiona w kwietniu 2018 r. Pod koniec roku było ich siedem, a obecnie powstają 24 kolejne. Wszystkie mają być uruchomione do końca stycznia. Carrefour zapowiedział ponadto, że w tym samym terminie uruchomione zostaną nowe punkty odbioru zamówień w rejonie Lyonu, gdzie sieć będzie liczyła 11 placówek.

W ofercie internetowej Carrefoura jest ponad 15 tys. produktów. Zachętą do zakupów online i odbioru zamówień w punktach zlokalizowanych blisko miejsca zamieszkania ma być fakt, że w serwisie internetowym Carrefoura ceny są porównywalne z cenami w hipermarketach sieci, zlokalizowanych na obrzeżach miasta.

We Francji, a szczególnie Paryżu, ceny w sklepach śródmiejskich są znacznie wyższe niż na przedmieściach, ze względu na horrendalne czynsze. Różnice cenowe w sklepach tej samej sieci mogą sięgać nawet 30 proc. Jednak placówki wielkopowierzchniowe zlokalizowane są we Francji na obrzeżach miast i wyprawa do nich jest czasochłonna i kosztowna. Dlatego sieci handlowe starają się dotrzeć do klientów śródmiejskich, organizując sieci odbioru zamówień online.

Nie jest zapewne dziełem przypadku, że Carrefour ogłosił rozwój swojej sieci Drive Piéton tuż po tym, gdy E.Leclerc poinformował o uruchomieniu pierwszej własnej placówki tego typu i zapowiedział, że docelowo będzie ich miał w Paryżu 80. Zdaje się to potwierdzać tytuł komunikatu: "Carrefour potwierdza swoją pozycję lidera w Paryżu... ".

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 1

  • 1
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony