REKLAMAATLANTA POLAND (BAKAL - Konkurs) - Baner Główny  (czerwiec 2018)
Carrefour stawia na rozwój kanału convenience (na zdj. Carrefour Express Saska Kępa)

Carrefour stawia na rozwój kanału convenience (na zdj. Carrefour Express Saska Kępa) (fot. materiały prasowe)

Francuski detalista stawia na szybki rozwój kanału convenience. Carrefour zrewidował swoje wcześniejsze plany i zamiast 2 tys., chce do końca 2022 r. otworzyć aż 3 tys. nowych sklepów. Sieć stawia też na rozwój biznesu cash&carry oraz e-commerce – raport Edge by Ascential.

REKLAMAMAURENT (EVEROAD) - Belka w artykułach - II etap (czerwiec 2019)

Sprzedaż sieci Carrefour w skali globalnej wciąż generują głównie hipermarkety. Według wyliczeń firmy Edge, w latach 2018-2023 zwiększą one sprzedaż z 63 do 73 mld USD, jednak udział tego formatu w sprzedaży ogółem spadnie w tym okresie z 57 proc. do 53 proc. Stanie się tak głównie za sprawą rozwoju formatu convenience oraz cash&carry.

Udział sprzedaży kanału convenience w sprzedaży ogółem wzrośnie do 10 proc. Carrefour przyspiesza ekspansję tego formatu i, zamiast planowanych wcześniej 2 tys. nowych placówek, uruchomi 3 tys. sklepów do końca 2022 r. Dzięki temu – według szacunków Edge – w latach 2018-2023 należy oczekiwać średniego rocznego wzrostu sprzedaży CAGR w wysokości 10,5 proc.

Popularna w Brazylii sieć cash&carry Atacadao wygenerowała w ubiegłym roku ok. 10 mld dolarów przychodu. W skali globalnej sieci cash&carry odpowiadały za 10 proc. przychodów ogółem Grupy Carrefour. W 2023 r., według szacunków Edge, będzie to już 12 proc. Najważniejszy baner w tym formacie to brazylijska Atacadao – na rok 2019 planowane jest uruchomienie 20 nowych placówek tej sieci – ale oprócz tego we Francji testowany jest format Promocash, a w Polsce, Hiszpanii i Włoszech sieć eksperymentuje z konceptem Supeco.

Kolejnym motorem wzrostu ma być dla Grupy Carrefour e-commerce. W tym kanale sprzedaż żywności ma w 2022 r. osiągnąć wartość 5 mld euro. Obecnie cała sprzedaż online grupy stanowi 2,4 proc. przychodów ogółem, a w 2023 r. ma to być 4,1 proc.

Carrefour działa online w 11 krajach, w tym w Polsce, jednak aż 72 proc. sprzedaży e-commerce generowane jest we Francji. Największy dział – oparty o punkty odbioru zamówień Drive – wypracował w 2018 r. sprzedaż blisko 800 mln dolarów. Drugi pod tym względem był francuski system oparty o dostawy do domu, ze sprzedażą rzędu 615 mln dolarów.

Źródło: Edge By Ascential, Retailer Planning Snapshot, Carrefour, April 2019

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 1

  • 0
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 1
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (1)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
  • ~Jaca 1 6 dni temuocena: 0% 

    Zapraszamy do Słupna i Wyszogrodu !!!

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
do góry strony