REKLAMAPartner Logistic - baner główny (14-29.02.2020 r.)
Hipermarket Carrefour w Łodzi, Al. Bandurskiego, źródło: Archiwum Wiadomości Handlowych

Hipermarket Carrefour w Łodzi, Al. Bandurskiego, źródło: Archiwum Wiadomości Handlowych (fot. Konrad Kaszuba)

W całym 2019 roku sprzedaż spółek Carrefoura na świecie wyniosła ponad 80 mld euro. Największy detalista w Europie jest w trakcie pięcioletniego planu restrukturyzacji, który zapoczątkowano w 2018 r.

REKLAMAPREMIUM ROSA - Belka w artykułach - 19.02. - 04.03

Sprzedaż Grupy Carrefour w 2019 r. wyniosła nieco ponad 80,7 mld euro. Oznacza to wzrost sprzedaży LfL +3,1 proc. i taki sam wzrost w ujęciu organicznym. Przy stałych kursach wymiany wzrost wyniósł +2,1 proc.

Sprzedaż we Francji, gdzie Grupa realizuje blisko połowę swoich obrotów, wyniosła blisko 38,9 mld euro i nieznacznie spadła w ujęciu LfL o -0,1 proc., a w ujęciu organicznym o -1,4 proc.

W Polsce roczne przychody sieci osiągnęły wartość niemal 2,2 mld euro, co oznacza wzrost o +4,9 proc. LfL oraz wzrost o +4,6 proc. w ujęciu organicznym.

Strategia Carrefour 2022 zakłada obniżenie kosztów i zwiększenie inwestycji w e-commerce, aby podnieść zyski i przychody oraz pomóc w walce z konkurencją ze strony Amazon. Z opublikowanego w czwartek, 23 stycznia 2020 r. raportu wynika, ze Carrefour realizuje wszystkie swoje plany.

Zysk Carrefoura za cały rok księgowy, który zakończył się w grudniu 2019 r. ma wynieść 2,1 mld euro, co oznacza wzrost o 145 mln przy stałych kursach wymiany. Firma, która ma sojusz zakupowy z brytyjskim Tesco, ma zgłosić swoje pełne wyniki 27 lutego.

Alexandre Bompard, prezes i dyrektor generalny Carrefoura powiedział, ze rok 2019 jest ważnym kamieniem milowym dla grupy. - Carrefour odnotował solidny i rentowny wzrost. Nasz plan transformacji przynosi owoce ” -  oświadczył prezes Carrefoura w komunikacie.

Spółka cieszy się ze wzrostu sprzedaży produktów ekologicznych w 2019 r. o ponad 25 proc. Wartość sprzedanych produktów eko wyniosła w ub. r. 2,3 mld euro, co stanowiło niecałe 3 proc. wszystkich sprzedanych towarów, ale procentowa wartość wzrostu pokazuje jak rozwija się rynek.

Kolejnym impulsem wzrostu w 2019 r. był segment e-commerce. Carrefour zawiera umowy na szybkie dostawy na rynku europejskim. Dzięki temu osiągnęła wzrost powyżej 30 proc. w sprzedaży e-commerce w branży spożywczej w 2019 r. Obrót 1,3 mld euro stanowi 1,6 proc. całego obrotu grupy.


 

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 2

  • 1
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 1
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony