REKLAMAROS-SWEET - MORESO - baner glówny (wrzesień 2018)
Kadr z filmiku promującego kampanię Act for Food w Polsce

Kadr z filmiku promującego kampanię Act for Food w Polsce (Źródło: carrefour.pl)

Carrefour zainicjował globalną kampanię Act for Food, zorganizowaną w ramach planu transformacji, opracowanego przez Alexandre Bomparda. Jej celem jest przekształcenie globalnego rynku żywności. Akcja ruszyła 9 września i ma zapewnione zmasowane wsparcie reklamowe we wszystkich najważniejszych kanałach komunikacji. W Polsce kampania prowadzona jest pod hasłem „Konkretne działania, by jeść lepiej”.

REKLAMAFBK 2018 - belka w artykułach - (sierpień-wrzesień 2018)

Act for Food to światowy program konkretnych inicjatyw, które mają ułatwić konsumentom i pracownikom dostęp do lepszej żywności w rozsądnych cenach. Program jest jednym z działań realizowanych zgodnie z planem szefa Grupy Carrefour Alexendre Bomparda, którego celem jest uczynienie z sieci światowego lidera transformacji rynku żywności.

Obecnie kluczowymi kwestiami rynku żywności są jakość produktów spożywczych, ich pochodzenie oraz relacje producentów i detalistów z sektorem rolnym. Carrefour przygotował szereg inicjatyw, które mają się przyczynić do transformacji światowego modelu biznesowego rynku spożywczego, odpowiadając na dzisiejsze wyzwania i zaspokajając oczekiwania konsumentów.

Uruchomienie kampanii Act for Food oznacza przyspieszenie transformacji rynku żywności. Program jest konkretnym dowodem na to, że w krótkiej i średniej perspektywie czasowej Carrefour angażuje się w poprawę jakości jedzenia w skali światowej.

Konkretne działania zaczynają się od Francji, gdzie sieć podjęła dziewięć zobowiązań:

  • Gwarantowane 100 proc. francuskich produktów organicznych w ramach oferty świeżej żywności marki własnej Carrefour Bio
  • Całkowity zakaz stosowania kontrowersyjnych substancji w całej żywności sprzedawanej w sieci
  • Rezygnacja lub przynajmniej redukcja stosowania chemicznych pestycydów w produkcji roślinnej
  • Rezygnacja lub przynajmniej redukcja stosowania antybiotyków w hodowli zwierząt
  • Gwarancja przejrzystości w zakresie pochodzenia produktów, z wykorzystaniem technologii blockchain
  • Karmienie zwierząt rzeźnych wyłącznie karmami wolnymi od GMO
  • Podwojenie asortymentu produktów wegetariańskich
  • Promowanie bioróżnorodności poprzez sprzedaż warzyw i owoców uprawianych z nasion własnych rolników
  • Gwarancja sprzedaży ryb pozyskanych za pomocą zrównoważonych metod połowu i akwakultur

Powyższe zobowiązania będą następnie wdrażane w kolejnych krajach, z uwzględnieniem specyfiki lokalnej poszczególnych rynków.

Dla wsparcia tych ambitnych planów Carrefour uruchomił dedykowany serwis internetowy actforfood.fr, dostępny także przez stronę ogólną sieci. Jest on podzielony na trzy sekcje – „nasze działania”, „po co działamy” i „róbmy coś razem” – jest też sekcja interaktywna, w której konsumenci mogą głosować na wybrane projekty. Serwis będzie udostępniany we wszystkich 10 krajach, w których obecny jest Carrefour, także z uwzględnieniem specyfiki lokalnej.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 3

  • 3
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony