REKLAMAROS-SWEET - MORESO - baner glówny (wrzesień 2018)
Na zdj. należący do Carrefoura sklep Supeco w Tarnobrzegu

Na zdj. należący do Carrefoura sklep Supeco w Tarnobrzegu (fot. wiadomoscihandlowe.pl)

Sieć Carrefour po cichu testuje w Polsce sklepy Supeco, łączące koncepty dyskontu i hurtowni cash&carry. Obecnie na naszym rynku działają dwie takie placówki. Promowane są hasłem "najtańsza sieć w Polsce".

REKLAMARTA - Belka w artykułach - wrzesień 2018

Francuska grupa rozpoczęła pilotaż projektu latem 2016 r. w Piekarach Śląskich. Drugi sklep ruszył w maju 2017 r. w Tarnobrzegu, powstając z przekształcenia Carrefour Marketu. Debiut sieci na polskim rynku odbył się po cichu. Nie było hucznego otwarcia, ani choćby rozesłania informacji prasowej do mediów. Nawet dziś na stronie internetowej Carrefoura próżno szukać jakichkolwiek informacji na temat Supeco.

Decyzja o przetestowaniu formatu łączącego dyskont z hurtownią zapadła w Carrefourze w 2014 r. (choć sam szyld zadebiutował dwa lata wcześniej w Hiszpanii) na poziomie grupy. Georges Plassat, ówczesny prezes, poprosił poszczególne oddziały firmy o sprawdzenie, jak koncept przyjmie się w danych krajach.

Sklepy Supeco pojawiły się m.in. w Hiszpanii, Brazylii i Włoszech. W ostatnim z tych państw pierwsza placówka pod takim szyldem otwarta została późną jesienią 2017 r., co oznacza, że Carrefour nadal nie porzucił planów rozwoju Supeco. Jednak najwięcej sklepów Supeco - dziewięć - otwartych zostało na rynku rumuńskim. Tyle że w ostatnim z wymienionych krajów - inaczej niż w przypadku Polski - nie ma aż tak ostrej konkurencji na rynku dyskontów i hurtowni cash&carry.

Od typowego dyskontu Supeco różni się powierzchnią, która w tym przypadku wynosi 1,5-2 tys. mkw. Więcej miejsca w sklepie oznacza także większy asortyment. Co prawda nie dysponujemy dokładnymi danymi na temat polskich Supeco, jednak z obserwacji Planet Retail dokonanych w Hiszpanii wynika, że na 1 mkw. sklepu przypada tam 1,75 indeksu, co oznacza, że pełna oferta powinna mieścić się w przedziale 2,6 tys. - 3,5 tys. SKU. To nawet o 50 proc. więcej, niż w Biedronce czy Lidlu, a zarazem 2-3 razy więcej, niż jeszcze kilka lat temu we wskazanych sieciach. Co istotne, w Supeco znaleźć można ograniczoną liczbę marek własnych. Inna istotna różnica między Supeco a typowym dyskontem to postawienie w sklepie lady mięsno-wędliniarskiej (choć takie rozwiązanie pojawiło się też w pojedynczych, wielkomiejskich Biedronkach).

Supeco celuje zarówno w klienta zwykłego, jak i biznesowego - małych przedsiębiorców z branży detalicznej, przedstawicieli branży HoReCa, czy osoby odpowiedzialne za zaopatrywanie biur i urzędów. Klienci zachęcani są do jak największych zakupów poprzez obietnicę obniżki cen przy kupowaniu wielu sztuk danego produktu. Jednocześnie Supeco gwarantuje "zwrot różnicy" w sytuacji, kiedy klient udowodni, że konkurencyjne sklepy oferują niższe ceny. Ma to sprzyjać budowaniu wizerunku "najtańszej sieci w Polsce".

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 19

  • 14
    BARDZO PRZYDATNY
  • 2
    PRZYDATNY
  • 2
    OBOJĘTNY
  • 1
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (3)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
  • ~Klient 3 5 miesięcy temu

    Przestrzenie puste bo towar wykupiony. Takie niskie ceny i duże zainteresowanie .

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~bronsky69 2 5 miesięcy temuocena: 100% 

    przepraszam ale te puste przestrzenie to po co wygląda jak by za chwile miało braknąć towaru

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~3+7=10 1 6 miesięcy temuocena: 83% 

    Na przykładzie Supeco w Tarnobrzegu można zdefiniować ten format jako narzędzie do czyszczenia złogów magazynowych Carrefoura. Produkty gazetkowe często są z krótką datą ważności.

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
do góry strony