REKLAMARC Foods - baner główny - grudzień 2018

Francuski oddział Grupy Carrefour usunął z półek czterech swoich marketów wiele produktów markowych, zastępując je produktami marki własnej. Eksperyment ma służyć sprawdzeniu, jak bardzo konsumenci będą skłonni kupować produkty private label, gdy nie będą mieli alternatywy – relacjonuje serwis IGD.

REKLAMAMAURENT (EVEROAD) - belka w artykułach - I etap - (10-25.12.2018)

(fot. mat. prasowe)

W ramach planu transformacji Carrefour 2022, ogłoszonego przez CEO firmy Alexandre Bomparda, sieć chce w ciągu pięciu lat doprowadzić do sytuacji, gdy za jedną trzecią sprzedaży odpowiadać będą produkty marki własnej. Aby do tego doprowadzić, w ramach eksperymentu w kilku kategoriach produktowych przeznaczył 80 proc. miejsca na półkach na własną markę. Chodzi o sprawdzenie, czy konsumenci zechcą zmienić nawyki zakupowe i przestawić się z produktów markowych na private label – czytamy w serwisie IGD.

Marka własna generuje dla detalistów wyższe marże, ale podobne testy prowadzone przez inne sieci były szybko kończone, bo zwykle okazywało się, że klienci postrzegali taką ofertę jako zbyt ograniczoną. Określenie właściwej szerokości asortymentu jest obecnie większym wyzwaniem niż wcześniej, ponieważ nawet „twarde” dyskonty zaczynają sprzedawać coraz więcej produktów markowych.

Tym niemniej marki własne odegrają dużą rolę w w poprawianiu rentowności Carrefoura i wyróżnianiu sieci na rynku. Detalista koncentruje się na asortymencie organicznym pod marką własną „Bio” i będzie ją mocno eksponował, ale musi też wspierać inne kategorie produktowe. Prowadzony właśnie eksperyment pokaże, do jakiego stopnia marki własne sieci zaspokoją oczekiwania konsumentów.

Źródło: igd.com

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 7

  • 5
    BARDZO PRZYDATNY
  • 1
    PRZYDATNY
  • 1
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (2)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
  • ~Iwona 2 2 miesiące temu

    To nie jest dobry pomysł. Klient powinien mieć prawo wyboru, produkt jakiej marki chce kupić. Ja np. chcę kupować produkty znanych marek. Obok tych produktów powinny znaleźć się produkty private label.

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~Klient 1 2 miesiące temuocena: 67% 

    To sie nie sprawdzi.Robiac w ten sposob ograniczaja prawo wyburu produktu tylko dla wlasnych korzysci.Straca w ten sposob klienta.Jesli nie bedzie produktu ktory chce kupic pojde do innego sklepu.

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
do góry strony