REKLAMAMLEKOVITA - Baner Główny - WIELKANOC (kwiecień 2019)
Na zdj. wnętrze jednego ze sklepów sieci Carrefour Express

Na zdj. wnętrze jednego ze sklepów sieci Carrefour Express (fot. materiały prasowe, Carrefour)

Jeśli sieć Carrefour utrzyma tempo nowych otwarć z minionego roku, to do końca grudnia powinna przekroczyć symboliczną granicę 1 tysiąca sklepów w Polsce. Będzie to możliwe dzięki rozwojowi sklepów franczyzowych i ajencyjnych.

REKLAMAKongres Rynku FMCG - Belka w artykułach (kwiecień 2019)

Rok 2018 Carrefour zakończył z ok. 900 sklepami w Polsce, działającymi w pięciu formatach: hipermarketów, supermarketów, sklepów osiedlowych i sklepów specjalistycznych, a także sklepu internetowego. Do firmy należy również 20 centrów handlowych w Polsce i ponad 40 stacji paliw.

Od kilku lat motorem napędowym ekspansji Carrefoura w Polsce są sklepy convenience Carrefour Express. To efekt stagnacji na rynku hipermarketów, które dawniej były domeną firmy, a dziś nie są już otwierane, jak również niewiele lepszej sytuacji supermarketów, stanowiących równie istotną odnogę biznesu Carrefoura. Oba formaty dodatkowo ucierpiały na wprowadzeniu zakazu handlu w niedziele.

Carrefour nie będzie raczej otwierał już w Polsce hipermarketów. Będą to jednostkowe przypadki, np. wykorzystanie powierzchni uwolnionej przez innego operatora w centrum handlowym, ale i w takim wypadku powierzchni sklepu będą mocno redukowane. Rozwój większych powierzchni będzie realizowany poprzez format supermarketów, których operator w różnych latach otwierał nawet kilka rocznie. Jednak i w przypadku tego formatu sklepów nie można się spodziewać dynamicznej ekspansji. W 2018 r. uruchomiono dwa supermarkety, w kolejnych latach firma nie zdecyduje się raczej na przyspieszenie ekspansji w tym formacie, a rozwój będzie prowadzony oportunistycznie. Carrefour uruchomił za to program franczyzowy dla supermarketów, przekazując wybrane sklepy z portfolio niezależnym przedsiębiorcom, którzy mają ochotę na prowadzenie własnego biznesu handlowego.

W minionym roku francuski operator otworzył 101 sklepów franczyzowych pod szyldami Carrefour Express (convenience lub minimarket) oraz Globi, dzięki czemu posiada ich łącznie ok. 600 w naszym kraju. Warto podkreślić, że kilkanaście miesięcy temu Carrefour wszedł w nową formułę partnerstwa, a mianowicie ajencję, dzięki czemu przyspieszył wzrost numeryczny sieci (w tym modelu działają 32 sklepy).

Carrefour od kilku lat rozwija się w Polsce w miarę stabilnie, w podobnym tempie. Podobnie jak w 2018 r., tak i wcześniej, w 2017 r., sieć rozrosła się o około 100 placówek. Pozwala to przypuszczać, że i w obecnym roku Carrefour podtrzyma to tempo, o ile go nie przyspieszy.

O tym, że Carrefour nie zamierza zwalniać ekspansji, świadczą słowa Michała Florkiewicza, dyrektora sklepów convenience w polskim oddziale firmy. - Będziemy kontynuować zapoczątkowane wcześniej kierunki rozwoju. Są nimi stała poprawa efektywności biznesu, innowacje technologiczne, wprowadzanie nowych produktów i usług, zgodnych z trendami konsumenckimi, a także konkretnych działań w ramach strategii transformacji żywieniowej. Zamierzamy także dalej dynamicznie inwestować w otwarcia nowych i remodeling istniejących już sklepów we wszystkich formatach oraz kontynuować budowanie wygodnego, omnikanałowego doświadczenia zakupowego dla klientów naszych sklepów osiedlowych - tłumaczy Florkiewicz.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 4

  • 4
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (2)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
  • ~Pracownik 2 2 miesiące temuocena: 100% 

    Kolejny będzie za kilka dni w Kielcach zamiast Piotra i Pawła

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~Marek 1 2 miesiące temu

    A ile sklepów jest zamykanych? Carrefour chwali się otwarciami a o zamknięciach nie słychać pomimo tego, że znikają szyldy na sklepach które działały we frenczyzie

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
do góry strony