REKLAMAKongres Mięsny 2019 - Baner Główny (styczeń - luty 2019)
Na zdj. hipermarket Carrefour w CH Posnania

Na zdj. hipermarket Carrefour w CH Posnania (fot. wiadomoscihandlowe.pl)

Carrefour ma pomysł na to, jak uzdrowić swój biznes hipermarketowy w rodzimej Francji - a część rozwiązań może się pojawić także w Polsce. Sieć będzie ufranczyzawiać sklepy wielkoformatowe, likwidować w nich działy non-food i wydzierżawiać miejsce na sali sprzedaży zewnętrznym firmom, które są specjalistami od danego asortymentu.

REKLAMAMAGO - belka w artykułach - luty-marzec 2019

Rok temu prezes Grupy Carrefour Alexandre Bompard ogłosił plan transformacji sieci. Już wtedy ogłosił, że powierzchnia największych sklepów będzie zmniejszana, a działy z produktami przemysłowymi będą zastępowane dodatkowymi alejkami z żywnością - artykułami świeżymi i produktami bio. Bompard wspomniał też o przekazywaniu niektórych przynoszących straty hipermarketów niezależnym przedsiębiorcom.

Teraz, dzięki dokumentom Carrefoura ujawnionym przez związek zawodowy CGT - a opisanych przez "Lineaires" - poznaliśmy sporo szczegółów zmian zaplanowanych na 2019 r. W pierwszej kolejności w hipermarketach Carrefour zlikwidowane zostaną: dział z biżuterią, dział fotograficzny i dział z elektroniką. W niektórych przypadkach prowadzenie tych działów zostanie outsource'owane specjalistom. Przykładem jest uruchomienie "sklepu w sklepie" Darty we Francji, czy na polskim rynku podobna współpraca z siecią Media Markt.

Carrefour poszuka oszczędności, rezygnując z obsadzania pracownikami niektórych działów non-food. W konsekwencji działy te staną się w pełni samoobsługowe. Jednocześnie francuska sieć planuje dodatkowe testy dwóch wydzielonych działów: z produktami dla zwierząt oraz para-apteki.

Jak zauważa "Retail Detail", już w minionym roku Carrefour przekazał pięć generujących straty hipermarketów franczyzobiorcom. W 2019 r. podobny los spotkać ma co najmniej 10 kolejnych dużych placówek firmy.

Kontynuując rozwój w kierunku omnikanałowości, Carrefour wprowadzi przy hipermarketach we Francji osiem nowych punktów odbioru produktów zamówionych online. Z kolei powierzchnia 67 już działających punktów click&collect zostanie powiększona, po to żeby odpowiedzieć na większe zapotrzebowanie ze strony klientów.

Na koniec bieżącego roku Carrefour będzie dostarczał do domu zakupy z 90 spośród 230 hipermarketów sieci działających we Francji. Jednocześnie do 200 wzrośnie liczba hipermarketów z zainstalowanymi kasami samoobsługowymi.

Jak donosi "Lineaires", Carrefour planuje także uruchomienie 10 dyskontowych sklepów, w których sprzedawany będzie zalegający towar. Aktualnie we Francji działa już 10 tego rodzaju placówek.

Dokumenty które wyciekły zawierają także informacje o planowanych zwolnieniach menedżerów. Carrefour zamierza dążyć do ograniczenia liczby pracowników wyższego szczebla, po to żeby wygenerować oszczędności.

Carrefour w 2019 r. planuje także przetestować trzy nowe koncepty sklepów. Pierwszy nosi nazwę Essentiel i ma oferować głównie produkty pierwszej potrzeby, z niskimi cenami. Drugi model, Rebonds, ma oferować więcej autonomii menedżerowi sklepu. Trzeci model, Next, skupi się stricte na żywności i będzie uwzględniał część restauracyjną.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 5

  • 4
    BARDZO PRZYDATNY
  • 1
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony