REKLAMAROS-SWEET - Moreso Świąteczne Wypieki_Baner Główny(18-24.11.2019)
Carrefour

Carrefour (fot. Konrad Kaszuba)

Sprzedaż Grupy Carrefour za III kwartał 2019 roku wyniosła 20,1 mld euro – wynika z raportu opublikowanego przez francuskiego detalistę. Biorąc pod uwagę wyniki bez otwarcia nowych sklepów, sieć urosła o 2,3 proc. Pod tym względem dużo lepszy wynik zanotowała w Polsce, gdzie sprzedaż wzrosła o  6 proc. (bez cen paliwa) i o 5,9 proc. przy zmiennym kursie walut.

REKLAMAVITAKRAFT - VITA NATURE - BELKA W ARTYKUŁACH (15-30.11.2019)

W naszym kraju Grupa Carrefour zanotowała wzrost LfL na poziome 6,2 proc. co jest wynikiem rekordowym. Dla porównania we Francji sieć zanotowała pod tym względem stratę o -0,9 proc., podobnie jak we Włoszech (-2,3) i Belgii (-2,8). W przypadku rodzimego rynku Grupy Carrefour stratę zanotowały hipermarkety (o -3,6 proc. względem zeszłego roku) rosły za to supermarkety i sklepy convenience (odpowiednio +1,5 proc. i +2,2 proc.)

„Rekordowy wzrost to potwierdzenie trafności modelu komercyjnego oraz inicjatyw podejmowanych w celu zadowolenia konsumenta” – czytamy w komunikacie sieci w kontekście Polski.

W przypadku Polski, sieć zanotowała sprzedaż na poziomie 523 mln euro, co oznacza wzrost o 6 proc. (bez cen paliwa) i o 5,9 proc. przy zmiennym kursie walut. Zaś po trzech kwartałach tego roku wyniosła ona 1,55 mld euro, czyli wzrosła względem analogicznego okresu w zeszłym roku o 4,7 proc. (wzrost organiczny bez cen paliwa i efektu kalendarzowego). Gdy jednak uwzględnimy wyniku zmienny kurs walut, to wzrost sprzedaży wyniesie jedynie 3.5 proc. Sprzedaż LfL za dziewięć miesięcy br. urosła o 5 proc., co bez wątpienia jest imponującym wynikiem.

Carrefour na koniec trzeciego kwartału 2019 roku dysponował w Polsce 89 hipermarketami, 152 supermarketami oraz 640 sklepami convenience. To oznacza, że francuski operator zarządzał w naszym kraju siecią 881 placówek handlowych.

Francuska sieć wskazała również w raporcie, że sprzedaż w kanale e-commerce wzrosła globalnie o 30 proc.

Carrefour nadal rozwija także swoją strategię budowania asortymentu organicznego, który przekroczył już liczbę 1 tys. SKU, z czego 750 to produkty brandów bio należących do sieci. Na rynek wprowadzana jest także linia produktów Carrefour Baby.

Aby podnieść jakość swoich marek Carrefour od początku tego roku zmienił formuły ponad 600 swoich produktów, pozbywając się z nich wielu niepożądanych substancji. Żeby poprawić klarowność swojej ofert sieć sukcesywnie redukuje także swój asortyment. Od początku roku do końca września zmniejszył się on o 9,3 proc. W tym samym okresie sieć zmniejszyła także powierzchnię sprzedaży o ok. 110 tys. mkw. Przestrzeń będzie wykorzystywana jako strefy do przygotowania zamówień e-commerce, outlety lub centra handlowe.

Sieć podkreśla, że jest bardzo zadowolona z realizacji dotychczasowej transformacji, a także planów do 2022 roku. Wynika z nich, że do 2020 roku sieć chce przeznaczyć na projekt zmian 2,6 mld euro, osiągnąć sprzedaż w kanale e-commerce na poziomie 4,2 mld euro w 2022 roku oraz sprzedaż na poziomie 4,8 mld w kategorii produktów organicznych – również w 2022 roku.

Ma się to stać poprzez redukcję asortymentu o 15 proc. do 2020 roku, zmniejszenie powierzchni supermarketów (w skali światowej o 350 tys. mkw. do 2022 roku), otwarcie 2700 sklepów convenience oraz wzrost znaczenia produktów marek własnych, które w 2022 roku mają odpowiadać za 1/3 sprzedaży sieci.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 10

  • 6
    BARDZO PRZYDATNY
  • 2
    PRZYDATNY
  • 1
    OBOJĘTNY
  • 1
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (3)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
  • ~Franca 3 28 dni temu

    Niech się Carrefour pochwali ile w Polsce w centrali zwolnił ludzi wysokiego szczebla i odciął koszty zatrudnienia tym samym podniesione koszty i tym sie chwali żałosne ludzie tam pracują po kilka lat bez podwyżek

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~Praktyk 2 miesiąc temuocena: 0% 

    Klient odbija się od Tesco

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~Och 1 miesiąc temuocena: 50% 

    Czyli podobnie jak w Tesco. Wszystko gra. Carr... przepraszam za porównanie

    oceń komentarz
REKLAMA
do góry strony