REKLAMAJACOBS - PRIMA - Baner Główny (październik 2019)

Sieć Carrefour wystartowała z zamkniętymi testami konceptu sklepu autonomicznego. Detalista przygotował projekt wspólnie z amerykańską firmą AiFi, która w minionym roku ogłosiła partnerstwo z siecią Żabka - owocem tego sojuszu ma być również sklep autonomiczny.

REKLAMA
Zdjęcie Carrefour Flash opublikowane w mediach społecznościowych

Zdjęcie Carrefour Flash opublikowane w mediach społecznościowych (fot. za: Linkedin)

O sprawie donosi lsa-conso.fr. Pilotażowa placówka Carrefoura zyska szyld Carrefour Flash i ma 56 mkw. powierzchni. Sklep oferuje 1500 indeksów produktowych, głównie żywność organiczną, świeżą i suchą/pakowaną.

Testy potrwają sześć miesięcy. Z Carrefour Flash skorzystają w tym czasie tylko pracownicy sieci oraz dostawcy usług.

Nowy sklep Carrefoura jest w stanie automatycznie rozpoznawać, co znajduje się w koszyku zakupowym klienta. Płatności można dokonać za pośrednictwem karty kredytowej, telefonu (Carrefour Pay) lub - co wydaje się najbardziej istotne - dzięki technologii rozpoznawania twarzy.

W placówce zainstalowano szereg czujników (w tym RFID) - na bieżąco rejestrujących różnego typu dane, takie jak waga czy obraz - i "inteligentnych" kamer. Zastosowana w sklepie technologia korzysta z algorytmów sztucznej inteligencji, co pomaga w analizie danych w czasie rzeczywistym oraz rozpoznawaniu różnych działań klienta.

Do mediów społecznościowych wyciekło zdjęcie wykonane przez pracownika Carrefoura, na którym zobaczyć można elementy konstrukcji sklepu Flash (patrz obok).

AiFi, czyli partner Carrefoura przy tym projekcie, to firma technologiczna, która twierdzi, że tworzy "najbardziej zaawansowane systemy automatyzacji sklepów na świecie". W styczniu 2019 r. w Nowym Jorku amerykańska spółka ogłosiła partnerstwo z siecią Żabka. Więcej na ten temat przeczytać można w naszym artykule.

Wraz z Żabką, Aifi szykuje dwa koncepty sklepów: express store i nano store. Pierwszy to hybryda sprzedaży tradycyjnej i automatycznej, drugi jest pozbawioną obsługi, w pełni zautomatyzowaną placówką.

Koncept nano, samoobsługowego sklepu Żabka, to projekt kontenera, niemal gotowego do podłączenia, który może działać bez personelu, 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu. Projekt AiFi został w pełni dostosowany do wysokich norm prawnych obowiązujących w Europie, by być bezpieczny i nie naruszać prywatności klientów.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 17

  • 13
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 3
    OBOJĘTNY
  • 1
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
REKLAMA
do góry strony