REKLAMANaturio - baner główny - lipiec 2019

(fot. materiały prasowe, Carrefour)

Sieć Carrefour w 2018 r. zamknęła 137 sklepów franczyzowych, a rok wcześniej zlikwidowała 70 tego typu placówek. Ponadto zamkniętych zostało 16 nierentownych sklepów własnych francuskiego detalisty w Polsce.

REKLAMAKAiN - Belka w artykułach (lipiec PROMO)

Pomimo likwidacji tylu placówek, Carrefour kontynuował rozwój swojego konceptu franczyzowego. W 2017 r. sieć uruchomiła 82 sklepy osiedlowe pod szyldami Carrefour Express lub Globi, a w 2018 r. otworzyła 98 takich placówek oraz 5 franczyzowych supermarketów Carrefour Market. Ponadto spółka otworzyła trzy supermarkety jako sklepy własne.

Z danych tych wynika, że w ciągu ostatnich dwóch lat sieć Carrefour zmniejszyła liczbę sklepów. W tym czasie udało jej się bowiem uruchomić 188 placówek (wliczając Globi), ale przy tym zlikwidowano 223 sklepy.

Carrefour podsumowując 2017 r. w marcu 2018 r. chwalił się, że ma "prawie 900 sklepów". Tymczasem rok później, czyli na koniec 2018 r., sprzedaż detaliczną prowadzono w 850 sklepach (własnych i franczyzowych) sieci. Składało się na to: 89 hipermarketów Carrefour, 152 supermarkety Carrefour Market i Rast, 53 sklepy Galerii Alkoholi oraz 556 sklepów osiedlowych Carrefour Express i Globi (w 2017 r. było ich 598).

W pierwszych trzech miesiącach 2019 r. Carrefour otworzył 10 kolejnych sklepów osiedlowych, ale jednocześnie wycofał się z kilkunastu nierentownych lokalizacji. Tym samym stan liczebny sieci ponownie się skurczył.

Sieć zapowiada jednak, że w tym roku przyspieszy z otwieraniem sklepów. Plany na 2019 r. zakładają otwarcie 123 sklepów osiedlowych działających na podstawie umowy franczyzy, remodelingi istniejących sklepów i galerii handlowych oraz rozwijanie internetowego kanału dystrybucji.

Warto dodać, że na początku 2018 r. doszło do konsolidacji dwóch spółek należących do Carrefoura w Polsce. Sieć dotychczas tego nie komunikowała. Otóż 3 stycznia 2018 r. spółka Carrefour Polska wchłonęła spółkę Ibes, w wyniku czego pierwsza z firm przejęła 61 sklepów pod szyldem Galerii Alkoholi oraz 12 olsztyńskich supermarketów Rast.

Przychody netto ze sprzedaży (i zrównane z nimi) spółki Carrefour Polska w 2018 r. wyniosły ok. 7,94 mld zł wobec 7,58 mld zł rok wcześniej. Istotnie wzrósł zysk netto spółki, z zaledwie ok. 2 mln zł w 2017 r. do ponad 59,6 mln zł w 2018 r.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 6

  • 2
    BARDZO PRZYDATNY
  • 1
    PRZYDATNY
  • 3
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (3)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
  • ~ktośtamnapewno 3 2 dni temu

    Wystarczy tych sklepów. Jest ich dużo. Nie potrzeba więcej.

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~Też klient 2 8 dni temu

    Żadna z sieci sklepów nie ma samych rewelacyjnych cen . Chodzi tylko o to , żeby znależć lokalizację w jak największym nasyceniu budynków mieszkalnych , najlepiej bez konkurencji i dalej już tylko robić swoje , podać parę artykułów na plakatach , najlepiej tych słabo rotujących , albo w ograniczonej ilości ( częśty przypadek LIDLA ) , a na reszcie rzucić ceny najlepiej małą czcionką ( ŻABKA ) lub za mniejsze gramatury niżu konkurencji ( BIEDRONKA ) i kroić tych swoich klientów ile się da .

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~moja opinia 1 12 dni temuocena: 50% 

    W sklepach marki Carrefour jest za drogo - podam prosty przykład z dużego miasta w którym mieszkam. Mam niedaleko siebie mały Carrefour i średni Carrefour - od dawna prawie nikt tam nie kupuje, pomimo odświeżenia sklepów. Najważniejsze że jest tam też zdecydowanie za drogo, sklepy są nawet po zmianach dalej brzydkie, nieciekawe - zawsze też od lat opinia o tych sklepach jest negatywna - przede wszystkim o tym średnim sklepie Carrefour - zawsze tam było brudno, brzydko i za drogo... Zatem obok niedaleko są w różnych miejscach sklepy konkurencyjne - Lidl, Auchan z którymi na wstępie Carrefour przegrywa pozostając daleko w tyle... Przegrywa u mnie Carrefour nawet niestety ze śmieciową i drogą Biedronką i Żabką (...) sam już od lat nie kupuje w Carrefour tak jak wielu których też kiedyś robiło tam zakupy ale już zaprzestały na dobre...

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
do góry strony